5 órája
83-as főút Győr-Pápa – Jó mutatókkal ünnepelhetjük a főút első születésnapját – fotók, videó
Lassan egy éve, hogy átadták a 83-as, kétszer két sávos főutat Győr és Pápa között. A mintegy száz milliárd forintos beruházást követően húsz perccel rövidült a menetidő a két város között. A Magyar Közút tájékoztatása szerint, a fejlesztés révén a főút északi vonala melletti települések forgalma mintegy negyedére csökkent a 83-as főút átadása óta.
A harminchat kilométer hosszú, új nyomvonalú 83-as pálya projektje két szakaszban készült el tavaly októberben, az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásban. A Pápa és Tét-dél csomópont közötti 18,4 kilométeren tizenöt műtárgy és két külön szintű csomópont, valamint egy vasúti felüljáró épült meg a pápai repülőteret bekötő úton. A Tét-dél csomópont és a Győr közötti 17,6 kilométeres szakaszon nyolc műtárgy kapott helyett, és négy külön szintű csomópont is megépült (Tét-dél, Tét-észak, Győrszemere, Koroncó).
83-as főút Győr-Pápa – pozitív tapasztalatok
A 83-as főúton nyáron garanciális javítási munkákat végeztek – tájékoztatta lapunknak az Építési és Közlekedési Minisztérium. – A 83. sz. főút Pápa – Győr közötti szakaszán az intenzív esőzések következtében megsérült rézsűfelületek helyreállítását orvosolta a vállalkozó – áll a Minisztérium lapunknak eljuttatott közleményében.
Mint tájékoztatásul írták: a 83. sz. főút Győr és Pápa közötti szakaszának fejlesztése részeként megvalósult a 83. sz. főút – pápai repülőtéri bekötőút is. Itt egy körforgalmú csomópont segítségével a jövőben Pápát nyugati irányból elkerülő új út jöhet létre. Ennek tervezési feladatairól kormányhatározat rendelkezik. A kapcsolódó, sikeres közbeszerzési eljárás eredményeként a tervezési szerződést már aláírták, hamarosan az építési engedélyek megszerzésén túl a kiviteli tervek is elkészülnek. A megvalósításra újabb kormánydöntés esetén nyílhat lehetőség.
A 83-as, kétszer két sávos főút tavalyi átadásával húsz perccel rövidült a menetidő Győr és Pápa között, arról nem is beszélve, hogy ezt biztonságosabb körülmények között tehetik meg a közlekedők –fogalmazott megkeresésünkre a Közút Nonprofit Kft. Kommunikációs Osztálya.
– Ez abból is látszik, hogy a súlyos és halálos balesetek száma is csökkent az elmúlt egy évben. További pozitívum, hogy a 83-as főút régi nyomvonalán –ami ma már 8314-es jelű mellékútként szerepel a nyilvántartásokban – a forgalom nagyjából a negyedére mérséklődött. Így az érintett településeken áthaladó, főleg tehergépjármű forgalomtól is fellélegezhettek az ott élők –jegyezték.
Mindenki figyeljen! – Így kell használni a 83-as főút új jelzőlámpás csomópontjait!
Mint írták: Pápától Győr irányába folyamatosan nő a napi átlagos forgalom. A győri bevezetőn átlagosan naponta bőven húszezer fölötti járműszámot regisztráltak, de a kisebb forgalmú szakaszokon is tízezer körüli gépkocsival találkozhatunk.
- Örültek a régi nyomvonal települései
- Kevesebb baleset
- Kisebb tehergépjármű forgalom
Koroncó polgármestere, Radicsné Kincses Mária elmondta: az elmúlt években a település lélekszáma rohamosan megnőtt, sokan közlekednek nap mint nap személyautóval munkába, valamint egyéb okokból a megyeszékhelyre.
– Az áthaladó forgalom minket nem érintett. Koroncónál egy lehajtó létesült, ezért sokkal gyorsabban és lendületesebben lehet Győrbe jutni a településről. A Győr-Ménfőcsanak koroncói kereszteződésnél lámpák segítenek a közlekedésben, ezzel megint csak hamarabb tudunk a megyeszékhelyre közlekedni, torlódás nélkül –fogalmazott lapunknak az elöljáró.
Győrszemere polgármestere szerint a beruházás nem csak jó, hanem rendkívül hasznos is volt.
– A lakók folyamatosan mesélik, hogy csend van, nem búgnak állandóan az autók, és át lehet kelni az úton úgy, hogy nem kell fél órát várni. Amellett, hogy a településről óriási forgalom ment le, a Győrbe való bejutás is gyorsabb. Messze pozitív hangok jelzik az elmúlt egy évben, hogy mekkora jelentősége volt ennek a beruházásnak –mondta el Horváth Gyula.
Ahogy a polgármester mondta: nem csak a személyautó kevesebb, a teherforgalom is. Elvétve találkozunk kamionnal, inkább csak olyan nagyobb gépjárművekkel, amelyek célirányosan jönnek be Szemerére.
83-as főút Győr-Pápa – Lassan egy éve, hogy átadták a mintegy száz milliárd forintos beruházást.
Fotók: Mediaworks Archívum / Csapó Balázs– A régi nyomvonalon lévő településeken, így nálunk is kevesebb a baleset. Most több ezer autó más útvonal választ, de sokan vélekednek úgy napjainkban, hogy inkább a régi úton közlekednek, mert kevesebb lett a forgalom és biztonságosabb. Lassan egy éves születésnapját ünnepli az új 83-as. Községünk lakóinak nevében is csak azt tudom mondani, élhetőbb lett a falu, csendesebb, és biztonságosabb – tette hozzá.
Érdekességek a főútról. A projekt jelentőségét mutatja, hogy összesen 3 613 822 m3 földanyagot mozgattak meg, több mint 110 000 m3 betont, és több mint 141 000 m3 aszfaltot építettek be a szakemberek. Emellett a beruházáshoz felhasználtak mintegy 150 kilométernyi szalagkorlátot és 71 kilométernyi vadvédő kerítést is. A projekt érintett szakaszán a zöldövezet növelése érdekében 9900 fát és 207.131 cserjét is telepítettek. További extra érdekességek.
kisalfold.hu videó
- Kocsmaturista a győri túráról - Meglepetés koncert, állatok farsangja és remek társaság + Fotók, videó
- Európiai Madármegfigyelő Napok - Pannonhalma madárvilágával ismerkedtek, gyűrűztek + Fotók, videó
- Katolikus ünnep Mária oltalma alatt - Szűz Mária tiszteletére gyűltek össze Sopronban + Fotók, videó
- Egy örökbefogadással két cicát mentünk meg - Rengetegen találtak új otthonra az Örökbefogadó Napon + Fotók, videó
- Túlélt minden veszedelmet - A legendák övezte Árpád-tölgy hazánk minden bizonnyal legidősebb fája + videó, fotók