Új márka új győri autó

2 órája

Elindították a Cupra Terramar sorozatgyártását az Audi Hungariánál - Fotók

Az AUDI HUNGARIA Zrt. a több mint 30 évvel ezelőtt történt alapítása óta eltelt időszakban a magyar nemzetgazdaság egyik legfontosabb szereplőjévé vált. A vállalat járműgyárának portfóliója a spanyol CUPRA márka új modelljének gyártásával bővült. Pénteken hivatalosan is elindult a sorozatgyártás, ott voltunk amikor legördült az első CUPRA Terramar a győri gyártósorról.

Simon Roberta

Fotó: Csapó Balázs

  • A jövőben 3.500 munkatárs dolgozik Győrben a CUPRA Terramaron az Audi Q3 és Q3 Sportback modellek mellett
  • Michael Breme, a vállalat igazgatóságának elnöke: „Fontos nap a mai: vállalatunk mától az első Audi gyár, ahol egy testvérmárka járműve is készül“
  • Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja: „Büszkék vagyunk arra, hogy a CUPRÁ-val közös együttműködésünkkel gyárunk történetében új fejezetet nyithatunk“
Born in Barcelona, Made in Győr: ezzel a szlogennel gördült le pénteken az első CUPRA Terramar a győri Audi Hungaria gyártósorairól. Fotó: Audi 

Hivatalosan is elindult pénteken a Barcelonában tervezett és Győrben gyártott CUPRA Terramar sorozatgyártása az Audi Hungariánál. A győri vállalat 2022-ben jelentette be, hogy járműgyártási portfóliója egy további konszernmárka termékével bővül, de már 2021-ben elkezdték az előkészítő munkákat. Győrben 3500 munkatárs dolgozik az új modellen az Audi Q3 és Q3 Sportback modellek mellett, így az Audi Hungaria az első olyan gyár, ahol egyszerre több márka modelljét is gyártják.

A magyar munkatársak felkészítése és oktatása 2022 szeptembere óta zajlik különböző workshopok és tréningek keretein belül.

Új ikon a VW konszern márkacsalád egyik büszkesége, nagy dolog hogy végül Győr kapta meg a gyártást, ugyanis 12 ország 21 telephelye versengett a projekt megnyeréséért.

Végül három országban, négy telephelyen zajló munka eredménye, hogy pénteken megünnepelhették a sorozatgyártás elindítását. A platform Wolfsburgban készült, a felépítmény, a ka­­rosszéria fejlesztése a SEAT-nál történt, a platform pedig közös. Az alkatrészek közül ami közös, azokat az Audi fejlesztette, a Cupra-specifikuskat pedig a SEAT. Illetve együtt dolgoztak az olasz IDG (Ital Design Giugaro) kollégákkal is.

Michael Breme

Az Audi Hungaria magasan képzett munkatársai évente több mint 170 000 autót készítenek Győrből a világnak. Vállalatunk 31 éves története alatt eddig kizárólag Audi modellek gördültek le gyártósorainkról, de a mai fontos nap, hiszen mától mi vagyunk az első olyan Audi gyár, ahol egy testvérmárka járműve is készül. Több mint 12 000 munkatársunkkal együtt felkészültünk a jövőre

- fogalmzott Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.

- Győrben két fontos elem találkozik, a termék és termelés. Különleges kompetenciáinkat újra kimaxoljuk, ahogyan tettük azt Audi TT esetében, ami eredeti magyar gyártmány volt. Vele teremtettünk hungarikumot. A legjobban menő termékeink egyike a Q3, amihez megérkezett még egy modell Cupra Terramar. Ez kell ahhoz, hogy megtarthassuk versenyképességünket. A nemzetközi projekt és küldetés spanyol szenvedélyt és magyar érzelmeket tükröz, de biztosítjuk, hogy továbbra is minőségi munkát végeznek kollégáink és prémium autókat gyártunk - fejtette ki Michael Breme.

Wayne Griffith

A mai mérföldkővel a CUPRA fontos lépést tesz a márka fejlődésének útján. A CUPRA Terramarral nemcsak termékportfóliónkat bővítjük, hanem egyúttal segítjük márkánk növekedését azáltal, hogy a CUPRA gondolkodásmódot új ügyfelekhez és új, növekvő szegmensekhez juttatjuk el, anélkül, hogy elveszítenénk lázadó és kihívó szellemiségünket

- mondta Wayne Griffith, a CUPRA vezérigazgatója, aki 25 éven át dolgozott az Audinál és mindig is sokat jelentett számára a haladás technikája.

- Az Audi kiemelkedett a semmiből, prémium márka lett, ma már a Cupra veti meg a lábát. Olyan autó sorozatgyártását indítjuk el, ami két éve még csak álom volt, de bízunk benne, hogy meg fogja hódítani az utakat, hiszen a Cupra márka is berobbant a piacra 2018-as létrehozása óta az egyik legdinamikusabban fejlődő.  Megalapítása óta 700 ezer autót értékesítettek, ez olyan ritka szám, hogy csak néhányan érik el ezt a szintet. A Vw konszern nem hiába büszke rá, ugyanis a vevők 50 százaléka korábban konszernen kívüli járművel járt - fejtette ki Wayne Griffith, aki úgy vélia siker egyik titka, hogy eltalálták a következő generáció ízlését.

- A Cupra sofőrök egy nemzedékkel fiatalabbak mint, a többi piaci szereplőnél gyártott járművek tulajdonosai. Nem egyszerű a kísérlet útján járni,de jól bizonyítják a számok, hogy a 2023-as legsikeresebb évünk után az idei félévben is rekordokról tudunk beszámolni - hangsúlyozta a spanyol márka vezérigazgatója.

Szót ejtett a rendkívüli offenzíváról és hogy már az ötödik modellt dobják a piacra a Terramarral, amely nevében is tükrözi fontosságát, hiszen az egyik spanyol pályáról kapta a nevét. 

Új otthora talált a Cupra, Győrben az Audinál

-zárta gondolatait Wayne Griffith.

Joó István

Joó István, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója arról beszélt, hogy milyen nagy büszkeség ilyen mérföldkövekről beszámolni, akkor amikor nehéz helyzetben van az autóipar. - A járműgyártás közvetlenül 150 ezer embernek ad munkát, és a szektorban több mint hétszáz vállalat működik. A szektor erejét és innovációs képességét mutatja, hogy a termékek mintegy 90 százalékát exportálják. 2018 óta a világ autó exportjának 90 százalékát előállító 20 legnagyobb exportőr államokhoz tartozik Magyarország – mondta. 

-Az elmúlt időszak fejlesztéseinek és a közeljövőben elkészülő beruházásoknak köszönhetően néhány éven belül megduplázódhat, és évi egymillió fölé nőhet az idehaza legyártott autók száma. Eddig ez csak öt országnak sikerült – tette hozzá. 

Kiemelte, hogy az Audi Hungaria fontos stratégiai partner és a magyar járműgyártás legnagyobb beruházója.

A szimbolikus kulcsátadás, mellyel hivatalosan is elindult a Cupra gyártás Győrben.

Majd következett a szimbolikus kulcsátadás, Les Zoltán gurult fel a színpadra a legújabb győri autóval.

Munkatársaink rugalmasságát és szakértelmét bizonyítja, hogy a CUPRA Terramart meglévő termelési infrastruktúránkba integráltuk, ezzel számos szinergiát teremtve gyártási folyamatainkban. Büszkék vagyunk arra, hogy a CUPRÁ-val közös együttműködésünkkel járműgyárunk történetében új fejezetet nyithatunk

- mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.

- A munkatársaink az Audi és CUPRA modelleket ugyanabba a termelési rendszerbe integrálták, szorosan együttműködve a gyártástervezéssel és -fejlesztéssel. Az ellátási lánc csapatai arra törekedtek, hogy a költséghatékonyságot figyelembe véve a gyárhoz a lehető legközelebbi helyszínről biztosítsák a termék gyártáshoz szükséges alkatrészeket. Ez nemcsak a szállítási költségeket, hanem a szén-dioxid kibocsátást is csökkenti. Köszönet olasz, spanyol, német, magyar projekt tagoknak, nekik akik éjszakákig dolgoztak hogy a termelés beindulhasson. Mert az autógyártás csapatjáték -emelte ki a járműgyártásért felelős igazgatósági tag.

 

Legnagyobb kihívás, szériagyártás mellett, hogy a meglévő sorozatgyártásba kellett beintegrálni és optimalizálni az új márkát, ez sokszor  túlórákkal és plusz műszakokkal járt a munkatársak részséről, hogy hétfőn folytatódhasson a megszokott maximális darabszámmal az Audi modellek gyártása. Számukra talán az volt az egyik legemlékezetesebb pillanat, amikor saját sorjuk elindulásával legördült első Cupra.

Az Audi Hungariánál jelenleg Audi Q3, Audi Q3 Sportback és a CUPRA Terramar modelljeit gyártják a győri munkatársak. A vállalatnál évente több mint 170 000 jármű gördül le a gyártósorokról, a világ legnagyobb motorgyáraként pedig évente több, mint 1 600 000 motor hagyja el a gyár kapuit.

A CUPRA és az Audi Hungaria közös története nem most kezdődött, ugyanis az Audi Hungaria büszkesége, a legendás öthengeres benzinmotor kelti életre a CUPRA Formentor modelljeit is.
A CUPRA Terramar alapmodell ára Németországban 43 ezer euró, ez átszámítva mintegy 17 millió forint, ám Magyarországon már 14 millióért elérhető lesz. A Terramar öt különböző hajtáslánccal lesz elérhető három különböző technológiában: benzin, mild hibrid és az új generációs plug-in hibrid. A benzin- és a mild hibrid motorok is Győrben készülnek.


 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában