Hirdetés

5 órája

Hétvégi programötletek, melyeknek az őszi idő sem szabhat határt

Lassan véget ér a nyár, ezzel együtt pedig hűvösebbé, kiszámíthatatlanná válik az idő. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mostantól le kell mondanunk a hétvégi programokról: az ősz az egyik legszebb évszak, mely számos lehetőséget kínál mind az aktív, mind a passzív kikapcsolódás híveinek. Használjuk ki tehát ezt az időszakot, élvezzük ki a természet által nyújtott lehetőségeket, fedezzünk fel új dolgokat és töltsünk minőségi időt a szeretteinkkel – vagy éppen egyedül. Az alábbiakban bemutatunk néhány izgalmas hétvégi programötletet, melyeket hűvösebb időben is élvezhetünk.

PR cikk

Forrás: 123rf.com

1. Erdőjárás

Az ősz talán a legtökéletesebb időszak arra, hogy a természetben barangoljunk, hiszen ekkor már vége a hőségnek, de a mínuszok is távol vannak még. Az erdő ráadásul nem is lehetne szebb látvány, hiszen olyan színkavalkádban lesz részünk, amit a többi évszakban biztosan nem tapasztalhatunk meg. Csak rajtunk áll, hogy mi a program: tarthatunk egy könnyű, kényelmes tempójú sétát, de akár egy keményebb túraútvonalat is választhatunk, ha pedig magunkkal visszük a fényképezőgépünket, megörökíthetjük az érintetlen természet csodáit is.

Ez a tökéletes program akkor, ha szeretnénk végre kiszabadulni a hétköznapok forgatagából, és az embertömeg helyett egy kicsit magunkra koncentrálni: meglátjuk, hogy az erdő nyugalma, csendje azonnal kikapcsol és megnyugtat minket egy hosszú munkanap után.

2. Biciklitúra

Ha a hosszabb séta nem nekünk való, vagy egyszerűen nagyobb területet szeretnénk egy nap alatt bejárni, pattanjunk biciklire és ismerjük meg országunkat! Vonattal akár távolabbra is eljuthatunk, de otthonunk környékén is biztosan van még néhány felfedezésre váró terület.

Ha nehezebb erdei terepen, földesutakon közlekedünk, jó ötlet lehet egy trekking kerékpár beszerzése, amivel biztosan nem fogunk elakadni egy keményebb túra során sem. Vigyük magunkkal a családot vagy barátainkat, ha közösségi élményre vágyunk, de ha inkább egyedül szeretnénk maradni, vágjunk bele magányosan: remek módja ez annak, hogy egy kicsit kitisztítsuk a fejünket és újra felfedezzük önmagunkat.

3. Borkóstolók, szüreti fesztiválok

Minden évben augusztus végén, szeptember elején kezdődik a szüreti időszak, ami azt jelenti, hogy akár hetente vehetünk részt változatos programokon a különböző borvidékeken. Látogassunk el egy hangulatos, vacsorával egybekötött borkóstolóra, ismerjük meg a szőlőtermesztés és a borászat világát egy szervezett túrán vagy fogjuk a gyerekeket és vegyünk részt egy szüreti fesztiválon, mely a családi programok mellett koncerteket, jó ételeket – és persze finom borokat kínál.

4. Kulturális programok

A nyári szünet után szeptemberben újra megnyitják kapuikat a színházak, így a hosszú nélkülözés után ismét megválthatjuk az éves bérletünket. A hűvösebb időben tökéletes program egy múzeum, galéria aktuális kiállításának megtekintése, de akár szabadtéri koncerteket is találhatunk még ezekben a hónapokban.

5. Termelői piacok felkeresése

Töltsünk el egy vasárnap délelőttöt a környékünkön található piacon: itt beszerezhetjük a friss, szezonális zöldségeket és gyümölcsöket, melyek garantáltan finomabbak, mint amit a boltok polcain találunk. Ha egy termelői piac kínálatát választjuk, azzal közvetlenül a helyi gazdákat támogatjuk, akikkel közvetlen kapcsolatba is kerülhetünk, így megismerhetjük a termékeiket és azok származását, ami a tudatos táplálkozáshoz elengedhetetlen. A zöldségek és gyümölcsök mellett itt találhatunk kézműves termékeket, például házi készítésű lekvárokat, mézeket, sajtokat és pékárukat, amik amellett, hogy kiváló alapanyagok a vacsorához, még ajándéknak is tökéletesek lehetnek.

6. Wellness hétvége

A nyárnak ugyan vége, de ezt nem azt jelenti, hogy már nem szökhetünk el néhány napra a világ elől: hívjuk el párunkat vagy néhány közeli barátunkat, utazzunk el egy egy közeli wellness szállodába és néhány napon keresztül élvezzük a kényeztetést, a finom koktélokat és ételeket. Egy ilyen feltöltődés után a szürke, borús hétköznapokat is könnyebb lesz elviselni.

7. Mozimaraton

Ki mondta azt, hogy a jó programokért ki kell mozdulnunk otthonról? Válasszunk ki néhány jó filmet, esetleg egy sorozatot, rendeljünk egy pizzát, főzzünk egy bögre teát vagy forrócsokit, takarózzunk be egy puha pokróccal és kezdődhet az egész hétvégés semmittevés. Tarthatunk tematikus napot is, így az egyik este lehet a romantikus vígjátékoké, a másik pedig a Halloween-témájú filmeké, így a párunkkal sem kell összevesznünk azon, hogy mi legyen az esti műsor.

8. Kerti sütögetés

Ősszel változékony lehet az időjárás, a rekkenő hőségnek azonban vége, elérkezett tehát a kerti grillezések időszaka. Hívjuk át a családot vagy a barátainkat, üljünk ki a kertbe és sütögessünk közösen, ha pedig estére lehűl a levegő, vegyük elő a plédeket és készítsünk egy finom forralt bort: meglátjuk, egy ilyen programot még sokáig fogunk emlegetni.

A kikapcsolódásnak ősszel se legyen vége

A nyár elmúltával hajlamosak vagyunk egy kicsit visszavonulni, és inkább otthonunk melegében várni arra, hogy újra elérkezzen a tavasz. Persze semmi gond nincs egy bekuckózós hétvégével, a programokról azonban nem kell lemondani csupán azért, mert néhány fokkal csökken a hőmérséklet! Fedezzük fel a természetet gyalog vagy egy trekking kerékpár segítségével, látogassunk el egy szüreti fesztiválra vagy vonuljunk el a világ elől egy hangulatos wellness-szállodába: számos lehetőség áll előttünk, használjuk ki őket!