Túra

2024.08.17. 15:34

A rábaközi csapat két európai csúcsra ért fel

Egy túrával két hegycsúcsot is meghódított a Rábaközi Hiking Team, azaz a rábaközi hegymászók csapata. Szerbiában és Bulgáriában jártak a baráti társaság tagjai a nyáron.

Cs. Kovács Attila

Fotó: Rábaközi Hiking Team

– Egyesületünk célja, hogy Európa valamennyi országában eljussunk a csúcsra, azaz megmásszuk a legmagasabb hegyeket. Idén tavasszal már voltunk Csehországban a Snezka 1603 méterén, és nagyon vártuk a nyári indulást – kezdte a csapat elnöke, Szabó János. – Szerbia és Bulgária legmagasabb pontjait tűztük ki célul, minderre négynapos túrát terveztünk be. A csornai önkormányzat civil alapjától kaptunk támogatást, amiből tudtunk kisbuszt bérelni, így mindannyian egy járműben utazhattunk, kényelmesen.

A rábaközi baráti társaság a szerb Midzor csúcsán, ahova hét óra alatt értek fel. Fotó: Rábaközi Hiking Team

Első állomásunk Szerbia volt, egy, a térképen is alig látható településen rendeztük be az alaptáborunkat, a Stara Planina-hegység lábánál. Onnan indultunk el másnap a 2169 méteres csúcsra, a Midzorra. Ezerméternyi szintkülönbséget és tizenöt kilométert győztünk le hét óra alatt egy nagyon érdekes vonulaton. Sem sziklákat, sem változatos növényzetet nem láttunk, hanem egy füves, áfonyabokrokkal tarkított vidéken jártunk. Kóbor kutyák viszont voltak, hűségesen felkísértek bennünket a tetőre.
A rábaközi hegymászók még aznap továbbindultak Bul­gáriá­ba, céljuk, Borovets település négyórás autóútra volt. Ez egy síparadicsom, modern, kiépített pályával, amit az osztrák sípályákhoz hasonlítottak az utazók. 2925 méter magasságával a Muszala csúcs várt rájuk.

Fotó: Rábaközi Hiking Team

– Hidegfront érkezett a hegyek közé, erős széllel, zuhogó esővel. Szerencsére az időjárás megvárta, hogy elérjük a csúcsot, és lefelé egy menedékházban meghúzhattuk magunkat, amíg elült a vihar. Ezen a hegyen a nagy távolság miatt a településről felvonóval viszik a turistákat a sziklás hegyek világába. A gondola felső állomásától teljesítettük a 650 méter szintkülönbséget, tizenhat kilométert megtéve hat óra alatt – fogalmazott Szabó János.