Gyorsabb és biztonságosabb

2023.07.31. 15:57

Hamarosan elkészül a Győrt Pápával összekötő M83-as gyorsforgalmi út

Október végétől haladhatunk a 113 milliárd forintból megépülő, Győrt és Pápát összekötő 83-as gyorsforgalmi úton. A megvalósításon 240 ember és 140 munkagép dolgozik. A felmérések szerint az új úton 2037-re naponta átlagosan 12 ezer személygépkocsi közlekedik majd.

Gyurina Zsolt

Drónfelvételen is jól fest az új út, képünkön egy már elkészült csomópont. Fotó: Magyar Építők

Már a befejező munkálatok zajlanak a Pápa és Győr gyorsforgalmi kapcsolatát megteremtő útépítő projektben, amelyet a Soltút Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma kivitelez a 83-as főút 36 kilométeres szakaszán. Az Építési és Közlekedési Minisztériumtól kértünk tájékoztatást a munkák állásáról. 

Mint közölték, a Pápa–Győr szakaszon a pályaszerkezeti rétegek kiépítése a tervek szerint a következő hetekben befejeződik, a hidak esetében pedig a befejező munkálatok zajlanak. A szakaszon jelenleg 240 fő és 140 munkagép dolgozik, a projekt közel 90 százalékos állapotban van.

A munkák befejezése, a műszaki átadás-átvétel lezárásának tervezett időpontja szeptember vége, a forgalomba helyezés pedig október végén várható. A jelenlegi hatályos vállalkozói szerződéses összeg a két projektrésznél 114,8 milliárd forint. 

Készül a zajvédő fal 

A minisztérium válaszában azt írta, hogy jelenleg a védőkerítés, a forgalomtechnika és az üzemi hírközlés kiépítése van soron. A következő lépés a forgalomtechnikai elemeket tartó portálszerkezet alaptestjeinek beemelése lesz, később a közúti vezetőkorlátok telepítése, illetve a függőleges és vízszintes útforgalmi jelek elhelyezése. Már kezdetét vette a Koroncói úti kereszteződéstől kezdődően a győri bevezető szakaszig tartó ménfőcsanaki felhajtóág, illetve az ide tervezett vízépítési műtárgyak kivitelezése, az erre a szakaszra eső zajvédő fal befejezése augusztusban várható. A meglévő 83-as főúton a győrszemerei csomópont és a 8308-as út nyomvonal-korrekciós útépítése elkészült. A kivitelező a befejező munkálatokat megkezdte, ami miatt időszakos akadályoztatásra lehet még számítani. 

Zajvédő fal is lesz az új szakaszon. Fotó: Csapó Balázs

Tizenkétezer autónak 

Azt is megtudtuk: a felmérések szerint az új 83-as főúton 2037-re naponta átlagosan 12 ezer személygépkocsi közlekedik majd, a tervezett összekötő út pedig elvezeti a forgalmat Győrszemere, illetve a 8308-as út irányába. Ennek következtében Tétig napi átlagban 10 ezer gépkocsira csökken a forgalom, a tervezet alapján a 8408-as összekötő út becsatlakozásáig pedig napi 8 ezer gépkocsira. A Pápai Bázisrepülőtérre vezető összekötő úton átlagosan napi kétszáz autó jár, a tehergépjármű-forgalom pedig átterelődik az új 83-as kétszer kétsávos főútra. 

Csökken a baleseti kockázat 

Kiemelték: a Pápa és az M1-es autópálya között megvalósuló 83-as főút megépítésének köszönhetően többek között az érintett települések a korábban átmenő forgalom alól mentesülnek, a külön szintű csomópontok építése révén csökken a baleseti kockázat, a nyomvonal mentén telepített vadvédő kerítés pedig a biztonságosabb közlekedést szolgálja majd, emellett közel 10 perccel javul az elérési idő Győr–Pápa viszonylatban. A projekt befejezéséig a változó forgalmi rend és a folytatódó munkálatok miatt továbbra is kérik a környéken közlekedők türelmét és fokozott figyelmét, valamint a tereléseknél elhelyezett jelzések és korlátozások betartását. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában