2024.06.27. 07:00
Díj a tehetségfejlesztő munkáért - Bonis Bona díjat kapott Sopronban Szabó-Darida Ágnes
Szabó-Darida Ágnes, a soproni Hunyadi János Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és AMI tanára, elnyerte a Bonis Bona díjat kiváló tehetségfejlesztő munkájáért. A tanárnő számos különböző pedagógiai módszert sajátított el azért, hogy tanítványainak motiváló és inspiráló környezetet teremtsen.
Szabó-Darida Ágnes kreatív-alkotó családba született, egészen pici korától természetes volt számára, hogy valamelyik családtagja épp rajzol, varr, fotózik, zenél, vagy változatos dolgokat barkácsol. Ebből adódóan ő is ilyen tevékenységekben kereste a kihívásokat és tulajdonképpen ezek az élmények határozzák meg pedagógusi és tehetségfejlesztő pályafutását a mai napig.
![tehetségfejlesztő](https://cdn.kisalfold.hu/2024/06/qL0_V2k7wk8ph8kAqmxnRPT0I8rQoY5RNXAFgq77xmY/fit/1200/988/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzVlMmVlNjM0ODBhZjQ3ZWRiZDBiNWVmNjM3MWYyYWFj.jpg)
Fantasztikus érzés volt, amikor megkerestek és megtudtam, hogy nekem ítélték a díjat, inspirált és egyben meg is hatott - kezdett bele a beszélgetésbe.
Úgy érzem, ez a díj az önmagam megismerésének egy újabb lépcsőfoka, hiszen maga a kiváló tehetségfejlesztés kategória a módszertani sokszínűségemet jellemzi. Nagyon szeretek új dolgokat tanulni, az újonnan megszerzett tudást pedig amint lehet, továbbadom tanítványaimnak
- fűzte hozzá.
A tanítóképző elvégzése óta számos képzésen, tanfolyamon vettem részt. Többek közt: élménypedagógiai képzés, érzelmi intelligencia fejlesztés, rajz- és vizuáliskultúra-tanár szak. Tavaly óta a tehetséggondozásban jól alkalmazható magyar rajztanítási módszert, a Huszár-módszert tanulom, idén januártól pedig az instruktor képzés keretein belül a tananyagfejlesztésben is részt veszek
- sorolta. - Feladatomnak tekintem, hogy minden diákomnak motiváló tanulási környezetet tudjak teremteni, hiszen Gyarmathy Éva szavaival élve: „A parázs akkor tud lángra lobbanni, ha megfelelő helyre esik"- hangsúlyozta.
- A tehetséggondozáson belül a téri-vizuális tehetségterület fejlesztése a kiemelt célom. A gyerekeknek a tevékenységek széles palettáját kínálom, és rugalmasan alakítom foglalkozásaimat az ötleteik és felmerülő kérdéseik mentén, de igyekszem minél gyakrabban kimozdítani őket komfortzónájukból a fejlődés és tapasztalatszerzés érdekében - zárta a beszélgetést.