2022.11.07. 18:49
Karakteres ízekkel készül a jövő évre a HiPP
Az idei év új kihívásokat hozott, és a következő sem ígérkezik kevésbé izgalmasnak, a fejlesztés mégsem áll meg a HiPP Kft.-nél. Az apró fogyasztók még gyümölcsösebb ízekre és új termékekre számíthatnak.
A februárban kezdődött háború − más cégekhez hasonlóan − jelentős kihívások elé állította a prémium-bébiételeket gyártó HiPP Kft. munkatársait, vezetését. A beáramló ukrajnai menekültek − köztük a sok kisgyerekes édesanya − magas száma miatt a lengyel és német piacon megnövekedett igény jelentkezett a bébiételek iránt, amire gyorsan kellett reagálni, hogy az ellátást biztosítani tudják. A többlet gyártási kapacitást annak ellenére sikerült hozni, hogy – ahogy számos más iparágban is – a külső körülmények szinte mindegyike a fejlődés ellen dolgozik. A csomagolóanyagok ára – a magas energiaköltségek és a papírhiány miatt – 30−50 százalékkal emelkedett, a folyamatos ellátás veszélybe került, a szállítási határidők pedig kitolódtak. Ráadásul az aszályos időjárás és a magas takarmányárak következtében az alapanyagok – zöldségek, tejtermékek – is jelentősen drágultak.
„Szerencsére a bébiételek vásárlóközönsége kevésbé árérzékeny − mint sok más terméké −, legalábbis a szülők igyekeznek megadni a gyermeküknek a legjobbat, még akkor is, ha esetleg más téren vissza kell fogniuk a kiadásaikat” − mondja dr. Bódi Csaba, a HiPP Kft. igazgatója. A fenti nehézségek ellenére a HiPP nemcsak tartani tudja a megszokott kiemelkedő minőséget, de a fejlesztésekkel sem áll le − a cégvezető szerint ez az egyetlen működő stratégia.
„A bébiételek terén hatalmas a választék, ezért valódi újdonságokkal nehéz előrukkolni − ráadásul a vásárlók többsége a klasszikus, megszokott ízeket keresi, mint az alma, a burgonya vagy a sütőtök −, de van igény az újításra is. Például a minél frissebb, minél intenzívebb gyümölcsízre, amelynek előállítása komoly technológiai felkészültséget, innovációt igényel” − árulja el dr. Bódi Csaba.
A vállalat komoly törekvése az is, hogy a babákat – és a szüleiket – elmozdítsa az eddig kissé „nemszeretem” zöldségek felfedezése felé − a jól eltalált ízpárosításokkal, az új ízélményt nyújtó termékekkel megalapozva a későbbi nyitottságot a sokféleségre, a kifinomult ízekre. A legfontosabb cél, hogy a bébiételek ne „egyenízűek” legyenek, hanem karakteres ízeket nyújtsanak a legfiatalabb közönségnek.
A HiPP Kft. igazgatója annak ellenére bizakodó, hogy a nehéz gazdasági helyzet, a bizonytalan környezet óvatosságra inti a családokat, ami minden bizonnyal a gyerekvállalási kedvre is hatással lesz. „Óvatos optimizmussal, de növekedést várunk a jövő évre, s a mai bizonytalan világban változatlanul magas minőségű, prémium-bébiételekkel segítjük a kisgyerekes szülőket” − mondja dr. Bódi Csaba.