2024.10.16. 17:19
Karambolt szimuláltak az M85-ös alagútban – Fotók
A 780 méteres M85-ös alagút átadása és forgalomba helyezése előtt egy több hónapos tesztelés zajlik jelenleg is, melynek keretében a múlt hét végén tartották meg a katasztrófavédelmi gyakorlatot, ahol egy utoléréses balesetet szimuláltak a szakemberek.
Jelenleg az átadás előtti próbaüzem zajlik a Sopron mellett megépült alagútpárban. A tesztelések látványos elemhez értek, ugyanis megtartották a katasztrófavédelmi gyakorlatot, amelyen az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság mellett az Országos Mentőszolgálat, a Magyar Rendőrség, valamint az alagút üzemeltetője, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) vett részt. Az alagútban tartott katasztrófavédelmi gyakorlat sikeres volt, minden résztvevő szerv megfelelt.
Balesetet szimuláltak az alagútban
A Kisalföld megkereste MKIF-et a katasztrófavédelmi gyakorlattal kapcsolatban. - A modellezett helyzetben egy kisteherautó és egy gázolajat szállító tartálykocsi ütközött össze az alagút országhatár felé vezető járatában, egy úgynevezett utoléréses balesetben. Az ütközés következtében a gépjárművek az alagútjárat mindkét sávját elfoglalva álltak meg. A feltételezés szerint több ember megsérült, a tartálykocsi vezetője elhagyta a járművét, és a segélykérő fülkéből bejelentette a balesetet. A kisteherautó 7 utasa szenvedett sérülést, aminek következtében, a gyakorlat forgatókönyve szerint, nem tudták elhagyni a járművet. A szimulációban további kezelendő feladatot képzett, hogy a veszélyes árut szállító tartálykocsi eleje és tartálya megsérült, így gázolaj folyt ki az alagútjáratba, a motortér pedig erősen füstölt. Utóbbi miatt beindult a tűzeset üzemállapot, és működésbe lépett a szellőztető rendszer. A baleset észlelését követően automatikus alagútzár lépett életbe. A szimuláció során a részt vevők feladata a kialakult vészhelyzet teljes körű elhárítása volt, amely végül sikerrel zárult - közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője.
Karambolt szimuláltak az M85-ös alagútban
Fotók: MKIF Zrt.Cél, a közös munka összehangolása
Hangsúlyozták, a gyakorlat célja az alagútüzemeltető, a katasztrófavédelem, a rendőrség, valamint a mentőszolgálat közös munkájának összehangolása, a baleseti elhárítás folyamatának minél gyorsabbá és hatékonyabbá tétele volt. A próba elvégzése szükséges az alagút működési engedélyének, valamint a forgalomba helyezési engedély kiadásához – tették hozzá.
Az M85 gyorsforgalmi út 780 méteres alagútjának átadása és forgalomba helyezése várhatóan december hónapban történik meg az engedélyeztetési folyamat lezárulását követően.
Frissítve:
Cikkünk megjelenése után sikerült megszólaltatnuk Sopron polgármesterét is.
- Az M85-öt korábban sokan és sokszor megígérték a soproniaknak, de a jelenlegi kormány volt az, amely meg is építette ezt a gyorsforgalmi utat. Jelenleg az utolsó, országhatárig vezető szakasz épül, ennek pedig a legfontosabb eleme a Bécsi-dombi alagútpár. Meggyőződésünk, hogy ez az út Sopron jövőjébe vezet, így nagy mértékben hozzájárul majd a város gazdasági fejlődéséhez - hangsúlyozta a Farkas Ciprián, Sopron polgármestere a várható év végi átadás kapcsán. Hozzátette, a közlekedés biztonságosabbá és komfortosabbá válik az itt élők számára. Az alagútnak, valamint a már átadott északnyugati elkerülő útnak köszönhetően a városon áthaladó teherforgalomtól is mentesíteni tudjuk a belvárosi utakat, így többek között a Csengery utcát is.