Karbantartások

2024.08.01. 15:49

Csak egy helyen lesz elterelés augusztusban az M1-esen Győr-Moson-Sopronban - fotók

Ahhoz, hogy jó minőségű úton közlekedhessünk, az utak karbantartására van szükség, még akkor is, ha sokszor a telelések miatt a forgalom torlódására kell számítani. Lapunk kérdésére a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) közölte, hogy az adatok alapján átlagosan napi 30-32 ezer jármű használja az M1-es autópálya Győr-Moson Sopron vármegyei szakaszát. Egyes esetekben azonban, többek között például nemzeti ünnepek előtti és utáni időszakokban ez a szám 20-30 százalékkal is több lehet.

Kisalföld.hu

Fotó: MKIF Zrt.

Kérdésünkre azt is közölték, hogy a 2023-as év tapasztalatai és forgalomszámlálási adatai alapján pontosan a nagyobb tranzitforgalom miatt, augusztusra nem terveznek aszfaltozási munkavégzést egészen szeptember 8-ig.

Egy helyen marad augusztusban a terelés és lesz munka is. Az M1-es főpályáján augusztusban Hegyeshalom térségében Budapest felé vezető oldalon a 166-os és a 169-es kilométer között lesz kiépített 2+1+1 sávelhúzásos átterelés, ami a gyakorlatban 2+2 sávot jelent. Főbb munkák a 168-as kilométernél lévő Bányatavi hídnál lesznek, ahol dilatációcsere van/lesz és ha már terelés van, akkor ugyanebben a terelésben, a szakaszon belül esetleges burkolatfelújítási munkákat is elvégezik egyúttal, hogy később ne kelljen újra korlátozni a forgalmat.

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) tájékoztatása szerint idén már 1,8 millió négyzetméteren újult meg a burkolat a hazai gyorsforgalmi utakon.
– Augusztus 1-ig az ország 98 különböző pontján több, mint 1,8 millió négyzetméteren cseréltük az elöregedett, tönkrement burkolatot új aszfaltra, hét hazai gyorsforgalmi úton (M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7). Mintegy 480 kilométer sávhosszúságban újultak meg idén eddig a gyorsforgalmi utak és több helyen a csomóponti ágak és pihenők útjai is – összegezte a vállalat legújabb sajtóközleménye.

– A sávhossz azt jelenti, hogy ha például egy 1 kilométer hosszú autópálya szakaszon, mindkét oldal, mindkét sávja – a külső és a belső – is teljesen megújult, akkor azon a gyorsforgalmi szakaszon 4 kilométer sávhosszt hoztunk szintre. Ehhez 300 ezer tonna aszfaltot használtunk fel. Az idei munkák háromnegyede az M7-es és az M3-as pályán zajlott. Csak ezen a két sztrádán 1,4 millió négyzetméteren terítettünk le új aszfaltot. Emellett országszerte 72 híd és felüljáró, valamint 9 pihenő is megújult az elmúlt négy hónapban. Az idei szintrehozás a húsvéti hosszú hétvége után, március 20-án indult és várhatóan november végéig, december elejéig tart. Fontos tudnivaló azonban, hogy augusztusban a nagyobb tranzitforgalom miatt az M1-en és az M7-en egyáltalán nem lesznek előre tervezett aszfaltozási munkák egyik irányban sem. Az M7-en pedig már a vakáció kezdete óta nem dolgozunk a Balaton irányába az M0 és Balatonvilágos között – szögezte le közleményében az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában