Téli teszt

2 órája

Ismét felszállhatunk Győrben a hidrogénbuszra

Visszatér a Volánbusz győri vonalaira a hidrogén-üzemanyagcellás tesztautóbusz

Kisalföld.hu

Forrás: Volánbusz Zrt.

Decemberben visszatér a helyi közlekedésébe a már jól ismert Solaris Urbino 12 hydrogen típusú tesztautóbusz. A hidrogénmeghajtású járművet a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. egy éven át tartó demonstrációs mintaprojektjének keretében teszteli újra – ezúttal téli időjárási körülmények között – a közlekedési társaság.

A Solaris Urbino 12 hidrogén-üzemanyagcellás példányát a Volánbusz idén májusban Zalaegerszegen, és júniusban már tesztelte Győrben, illetve 2022-ben – az első magyarországi hidrogénmeghajtású próbaüzem keretében – a fővárosi agglomeráció utasai is kipróbálhatták a járműtípust. A zalaegerszegi tesztüzem során az autóbusz 20 nap alatt csaknem 4000 kilométert tett meg, amelynek során – egy dízelüzemű busz kiváltásával – több mint 2,3 tonnával csökkentette a város levegőjét terhelő szén-dioxid-kibocsátást.

2022 februárjában először vett részt hidrogénmeghajtású autóbusz a közösségi közlekedésben a budapesti agglomerációban, emellett Debrecenben, Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen és Győrben lehetett kipróbálni.

Eljött a 2. kör ideje

A látványos és kényelmes kialakítás, a halk működés és a környezetkímélő technológia az utasokat és a szakembereket is meggyőzte. 

Forrás: Volánbusz Zrt.

Ezúttal alacsonyabb hőmérsékleten, télies időjárási viszonyok között közlekedik majd a zöldbusz, így összehasonlíthatók lesznek a két tesztidőszak tapasztalatai.

  • A 12 méteres, háromajtós, légkondicionált Solaris Urbino 12 hydrogen 29 ülő és 58 álló utas egyidejű szállítására alkalmas. 
  • A Prim-Vol Trade Kft. által biztosított buszban egy 70 kW teljesítményű hidrogén-üzemanyagcella kapott helyet. A cellákban a hidrogén és a légköri oxigén kémiai reakcióba lép egymással, ennek eredményeként víz és elektromos energia keletkezik, károsanyag-kibocsátás nélkül. 
  • A járművet egy ZF AVE 130 típusú integrált elektromotor hajtja. A busz a tetején elhelyezett, 1560 liter össztérfogatú kompozit hidrogéntartályok egyszeri feltöltésével 350-400 kilométert képes megtenni. A tartályokban összesen 36,8 kilogramm hidrogéngázt lehet tárolni 350 bar nyomáson. 
  • A zöldhidrogént a Messer Hungarogáz Kft. szolgáltatja, az autóbusz töltése a Volánbusz zalaegerszegi telephelyén történik.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában