kisalfold.hu videó

2024.07.10. 13:31

Győri árak a Balatonon - Büfé és minőségi gasztronómia a strandokon, sok szolgáltatással - fotók, videó

Napok óta tökéletes strand idő van országszerte, úgy döntöttünk leutazunk a Balatonra, hogy megnézzük milyen idén a magyar riviéra. Az úticél Alsóörs volt.

Simon Roberta

Szántó Zoltán és családja kedden a kánikulában Alsóörsön hűsölt a 27 fokos Balatonban. Fotó: Csapó Balázs

Győr-Moson-Sopronból főként a Balaton északi partját veszik célba, általában Balatonalmádit és Csopakot választják a kikapcsolódásra. A helyi vendéglátósok szerint Alsóörsre is Győr-Moson-Sopronból, a fővárosból, valamint a határon túlról (szlovákok és osztrákok) érkeznek a legtöbben. A vendégek 80 százalékét ők teszik ki.

A délelőtti órákban már tele volt a sétány és a strandhoz közeli parkoló, mi is csak két utcával feljebb találtunk üres helyet. Célszerű a keresgélést már ott kezdeni, még hétköznap is, mert a kánikulában sokan a Balatonon hűsölnek. A felnőtt strandbelépő Alsóörsön 2100 forint idén,- hasonlóan Almádihoz és Csopakhoz. A jó hír, ha esetleg nagyobb a sor, várakozni sem kell, mert a jegyautomatánál bankkártyával két kattintással megválthattuk belépőnket.

A megkérdezett napozók szerint hétközben nincs akkora tömeg, mint a hétvégén, ezért is választják sokan. A nagy melegben mi sem bírtuk sokáig belevetettünk magunkat a vízbe, ami már kellemes 27 fokos.

Csobbanás a magyar riviérán

Balaton. A part számos családbarát szolgáltatással várja a nyaralókat. Homokos gyerekpancsoló, játszótér, vízi és homokos sportlehetőségek, babamama szoba, kültéri fitnesz öltözőkkel és ingyenes illemhelyiséggel - mindezt nyújtja az Alsóörsi strand. Ha otthon felejtenénk egy-két kelléket, az is beszerezhető az árusoknál. Az aktívabb családok, baráti társaságok óránként 2000 forintért bérelhetnek krokodilkajakot, vagy 5500-ért vízibiciklit. A legtöbben saját Suppal szálltak vízre, de azt is lehet kölcsönözni, ha csak kipróbálnánk, amíg a gyerekek a vízi élményparkban játszanak vagy a kiépített lebegő stégről ugrálnak. A tegnapi forróságban a legtöbben a fák árnyékában húzódtak meg, csak a tűző napot bírók feküdtek ki a napra 11 és 15 óra között.

A délutáni bárnyitás előtt a nagy forróságban még csobbantak egyet a fiatalok az alsóörsi strandon. Fotó: Csapó Balázs

Közkedvelt strandételek

Tapasztalataink szerint a legtöbb vendéglátóhely, étterem és büfé 11 vagy dél körül nyit ki. A legnépszerűbb - ahol már ebédidőben nagyobb sorok álltak - "a híres balatoni lángosozó" a Gyuri Lángos volt. A klasszikus strandkaját feltét nélkül 1000 forintért, sajtosan 1500-ért, míg sajtos-tejfölösen 1800 forintért adják, hasonlóan a többi büféhez. Aki szeretné még tovább extrázhatja. Gyakori az étlapokon a hamburger, hotdog, palacsinta valamint a rántott húsok, halak és sajtok hasábkrumplival. Találtunk főtt kukoricát, a nagyétkűeknek pedig birkapörköltet, pacalt, töltött káposztát és babgulyást is. Aki viszont biztosan finomat és frisset szeretne enni, annak érdemes ellátogatni a Fogas Bisztróba, ami a strandról és a sétányról is megközelíthető. Itt gondolnak a glutén és hisztaminérzékenyekre is, így aki étel intoleranciával küzd, az is haraphat sült hekket, keszeget, pisztrángot vagy más uszonyost. Ha már Balaton, a választásunk nekünk is a hekkre esett és milyen jól tettük, ugyanis a "magyar tenger" egyik legjobbját kóstolhattuk itt.

A csapolt sör pohár ára 700 forintnál kezdődik, míg a korsó 900 és 1200 között mozog. A dobozos sörök 900 és 1000 forintba kerülnek. A kimért borok decije 400, míg az üvegeseké meghaladja a 700 forintot is. A fagylalnak a Balatonon is 600 gombóca. Összevetve az árak hasonlóak Győrhöz. Ha egy négy fős család egy napra kiruccanna a belépőkre és az ebédre biztosan számoljon 20 ezer forinttal, plusz az útiköltség. A győri Pintér család lapunknak elmondta, hogy nem rég értek haza Olaszországból, az árak ott sem magasabbak. Régóta járnak Alsóörsre, véleményük szerint nincs akkora tumultus mint Csopakon és Balatonalmádiban, ezért is kedvelik jobban.

Tipp az aktív balatoni pihenéshez

Ha valaki mozgással egészítené ki a nyári vakációt a Balaton partján, érdemes kerékpárokat is vinni. A 71-es főút mellett, Balatonfüreden ingyen parkolhatunk a savanyúvíz forrás mellett. Innen közel 10 km-es bringázás után érkezünk a tihanyi révbe, ahonnan komppal hajózunk át Szántódra. Két felnőttnek a kerékpáros jegy 2700 forint egy útra. Nem csak jól esik, meg is éri tekerni a déli parton, ahol egymást követik az ingyenes szabadstrandok. Mi a szárszói, az őszödi és a balatonszemesi strandot tettük próbára a napokban, s egyikben sem csalódtunk. A túráinkról videót nézhetnek a kisalfold.hu-n.