2024.03.02. 07:55
A matematika az Audi-iskolába költözött
Legalábbis két verseny erejéig, az Audi Hungaria Iskolaközpontban rendezték meg ugyanis az idei Megyei Középiskolai Matematikaversenyt. Ezzel párhuzamosan egy nemzetközi matematikaverseny is zajlott az intézmény falai között, melyet a német külföldi iskolák számára hirdettek meg.
A Bolyai Társulat nagy múltra és népszerűségre visszatekintő matematikaversenyét immár 32. alkalommal rendezték meg, melynek az idei évben a győri Audi-iskola adott otthont. A választás nem véletlenül esett az intézményre, az ugyanis elkötelezett a magas szintű, XXI. századi matematikaoktatás mellett.
– A matematika nálunk nemcsak a tantermek falai között él, hanem a mindennapokban és a diákok szabadidős tevékenységeiben is. Matematika- és robotikaszakkörök, együttműködés a Széchenyi-egyetemmel – ezek mind azon törekvéseinket tükrözik, hogy a matematikai gondolkodásmód és annak alkalmazása diákjaink életének meghatározó részévé váljanak – mondta Oláhné Tóth Márta, az Audi-iskola gazdasági és tanügy-igazgatási vezetője.
Az Audi Hungaria Iskolaközpont a Bolyai-verseny lebonyolítása mellett egy új kezdeményezéssel is színesítette a matematikaversenyek palettáját. Annak érdekében, hogy a matematika szeretetét és tudását kiterjessze a határainkon túlra, egy nemzetközi matematikaversenyt szervezett a német külföldi iskolák számára, ezáltal lehetőséget biztosítva a saját, német rendszerben tanuló diákjainak is a versenyzésre. A megmérettetés, amelyre nyolc ország külföldi német iskoláinak diákjai jelentkeztek, részben személyes, részben online formában zajlott, párhuzamosan a Bolyai-versennyel. Az esemény nem csupán a versenyzésből állt. A részt vevő diákoknak lehetőségük nyílt neves előadók szakmai előadásainak meghallgatására, amelyek tovább mélyítették ismereteiket és inspirálták őket.
A verseny feladatait az Audi-iskola, a Széchenyi-egyetem és a Bolyai Társulat tapasztalt szakemberei állították össze, így garantálva a feladatok változatosságát és az izgalmas kihívást. A két verseny eltérő típusú feladatokat tartalmazott, már csak azért is, mert a német tantervben a hazaihoz képest magasabb szinten történik a természettudományok, így a matematika oktatása is.
– A német nyelvű iskolákban gyakorlatorientált és szélesebb körű a matematikaoktatás, a 10–12. osztályos diákok már olyan feladatokkal találkoznak, amelyekkel a magyar állami rendszerben csak a főiskolán vagy az egyetemen – magyarázza Oláhné Tóth Márta. Hozzátette: „Bízunk benne, hogy ez az esemény nemcsak egy sikeres megmérettetés volt, hanem az első lépés egy hosszú és eredményes nemzetközi matematikai versenysorozat megalapozásához.”
(x)