2022.10.22. 08:00
Idén harmincéves a Lipóti Pékség
Vezérmondatuk: Mindent a Vevőkért
A címben szereplő vezérgondolattal indult a Lipóti Pékség története 1992-ben. Az akkor négy fővel és pár kisfalusi beszállítási ponttal startoló vállalkozás mára hazánk egyik meghatározó sütőipari vállalattá nőtte ki magát. Az apró kis manufaktúrával fejlődve három évtized alatt háromszáz mintaboltot és egyéb értékesítési pontokat ellátó kereskedelmi hálózatban kaphatóak a Lipóti Pékség márkanévvel jelzett termékek. Harminc év alatt számos olyan termék kelt életre lisztből, vízből, kovászból és sóból a lipóti innovációs központban, mint a Lipóti parasztkenyér, az Erdélyi pityókás kenyér, a Fittness croissant vagy az évek óta taroló nosztalgia kifli.
Tradíció és innováció! A Lipóti Pékség tulajdonosa, Tóth Péter vallja, szerethető és megfizethető terméket kell gyártani, amely barátja idősnek, fiatalnak, családnak, egyedülállónak és a mai világban a pénztárcának is.
– Korunk legnagyobb kihívása, hogy sütőipari termékeinket hatékonyan, költségtakarékosan állítsuk elő, a drasztikus alapanyag drágulást, inflációt, energia áremelkedést, amennyire csak lehet megfékezve, megszűrve hárítsuk a fogyasztók felé. Ebben a helyzetben elkerülhetetlen a sütőipar gépesítése, ezen keresztül a termelői hatékonyság növelése, illetve az energiafelhasználás csökkentése egy termékre vetítve. Termékeink ma már nem csupán Lipóton, hanem Tatabányán, Szombathelyen, Marcaliban, Nagyatádon, Ajkán, Kecskeméten, Sárospatakon, Kazincbarcikán készülnek. Ezen gyárak automatizálása folyamatban van, a harmincadik születésnapra pedig átadtuk a Hatvanban található, közép-európai szemmel is jelentős kapacitással bíró, 21.000 négyzetméter alapterületű sütőüzem – emelte ki Tóth Péter.
Az innovatív megoldásokkal, trendeket követő termékfejlesztéssel, modern és egyben környezetbarát technológiával készülő lipóti termékek még mindig a legmagasabb minőségű alapanyagok felhasználása mellett várják az édeset vagy sósat, a klasszikus vagy trendi terméket ropogtatni vágyókat.