Mesterséges intelligencia

3 órája

Akcióban a robotbékák - A digitális világ lehetőségeivel ismerkednek a diákok a Mobilisben – Videó, fotók

Robotbékák, programozható lánctalpasok, alkotás a mesterséges intelligenciával. A digitális eszközök széles palettájával ismerkednek a diákok két napon keresztül a mobilisben.

Dániel Viktória

Fotó: Csapó Balázs

A gyerekek már beleszülettek a digitális világba, ez viszont nem egyenlő azzal, hogy kellő körültekintéssel és annak minden pozitív lehetőségét kihasználva élnek a technológiával.

- A mai gyerekek már intuitív módon kezelik a technikát és természetesnek veszik a jelenlétét a hétköznapokban. Ez azonban nem egyenlő a tudatos felhasználással – mondta el Keszthelyi Bernadett a Mobilis Interaktív Kiállítási Központ ügyvezetője. - A két nap során négy osztály érkezik hozzánk a Dunaszerdahelyi Vámbéry Ármin Magyar Tannyelvű Alapiskola és a Győri Tulipános Általános Iskola 5 és 6 osztályosai. Az élményszerű feladatok során a tanulók olyan digitális eszközöket próbálhatnak ki, amire máskor nincs lehetőségük.

Alapkészség akár az olvasás

A program során a tanulók saját rajzaikat terveztethették újra a mesterséges intelligenciával vagy épp lánctalpas mini járműveket programozhattak. A feladatok során a fiatalok nem csak jól szórakozhattak, hanem tanulmányaikhoz, jövőbeli pályájukhoz is hasznos tudást sajátítottak el.

- Nem lesz mindenkiből programozó, de a jövőben a digitális ismeretek legalább olyan alapkészségnek számítanak majd, mint az írás vagy az olvasás – hangsúlyozta Keszthelyi Bernadett. 

-5-10 éves távlatban nincs olyan munkahely, ahol ne lenne szükség valamilyen szintű digitális ismeretre, és a technológia fejlődése nem fog megállni.

Az iskola padon kívül könnyebb a tanulás

Keszthelyi Bernadett hozzátette: még a felnőttek körében érezhető néha kis bizalmatlanság az új dolgok iránt, a gyerekek nagyon nyitottan viszonyulnak ezekhez a témákhoz.

- Azt tapasztaljuk, hogy az iskolai környezetből kiszakadva még érdeklődőbbek a fiatalok, különösen az olyan dolgok iránt, amiket maguk is kipróbálhatnak. Ezért is készültünk számukra sok feladattal, délután pedig  városnéző sétára is elmegyünk, ahol a Győrhöz kötődő feltalálókról tudhatnak meg többet a diákok, sőt, a Jedlik hagyatékot is megnézzük.

Digitális veszélyek és előnyök

A programnak része a határon túli kapcsolatok kialakítása is, így a két iskola diákjai egymással is megismerkedhettek. Kitanovics Beáta a Dunaszerdahelyi Vámbéry Ármin Magyar Tannyelvű Alapiskola tanára elmondta, tapasztalata szerint a diákoknak nincs veszélyérzete az online térben.

- Ők még elég fiatalok és az iskolánkban is korlátozzák a mobil telefon használat, ezért talán őket még nem szippantotta be olyan mértékben a digitális világ, mint az idősebb korosztályt. De látható, hogy kevésbé óvatosak, amikor online vannak. 

Az előadás során kiderült, hogy számos kisdiák rendszeresen beszélget idegenekkel különböző online játékok közben. 

Kitanovics Beáta hozzátette,  szerinte az eszközökben rejlő pozitív lehetőségeket még nem használjál ki teljesen a fiatalok. 

-Ezért is különösen hasznos szerintem ez a mai program, mert rávilágít arra, hogy mennyi mindenre lehet használni a technológiát. Tanárként én is sokat tanulok, digitális eszközöket használok a napi munkám során, de a mesterséges intelligenciával még csak most ismerkedem.

A Digitális Élménynapot az Interreg Magyarország-Szlovákia Program keretében valósították meg 21 ezer eurós uniós támogatásból.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában