2023.06.03. 18:24
Jelentősen növelte bevételét a választást nagyon félremérő baloldali közvélemény-kutató
Az eredménykimutatás szerint a 21 Kutatóközpontnak megérte a baloldal bukott kampányéve.
Hann Endre szociálpszichológus, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet ügyvezetõ igazgatója és Róna Dániel, a Medián kutatója, szerzõk az Antiszemita elõítéletesség a magyar társadalomban címû kutatási jelentést ismertetõ sajtótájékoztatón a tanulmányt megrendelõ Tett és Védelem Alapítvány (TEV) budapesti irodájában 2016. április 19-én
Forrás: MTI
Fotó: Demecs Zsolt
A Momentumhoz kötődő 21 Kutatóközpont többek közt a választást nagyon félremérő baloldali közvélemény-kutató, a Publicus partnere. A társaságon 3:1 arányban osztozik a 21 Kutatóközpont Alapítvány és a korábban Karácsony Gergelyt, illetve Botka Lászlót is segítő Róna Dániel. Utóbbi a baloldal másik három vezető közvélemény-kutatójával a súlyos választási kudarcot követően úgy nyilatkozott a 444 Soros-blognak, hogy az április 3-at megelőző baloldali kutatások nem voltak megfelelő színvonalúak, részben eleve a választók és a közvélemény befolyásolásának céljával lettek publikálva. Az idei évben a legmegbízhatóbb lapként ugyanakkor a dollármédia zászlóshajóját, a napokban története legmélyebb válságát élő Telexet nevezték meg.
A 21 Kutatóközpont igazgatása mellett Róna egyéb módon is segíti a baloldal munkáját. Még 2018 nyarán kezdett a Momentumnak dolgozni, továbbá például részt vett a fővárost azóta csődbe vivő Karácsony Gergely főpolgármester-jelölti kampánycsapatában.
A kutatóközpont alapítványa még nem töltötte fel 2022-ről szóló beszámolóját, így támogatásairól nem sokat mondhatunk, a kft. azonban a határidőnek megfelelően közzétette az adatszolgáltatást. A mérleg alapján befektetett eszközök nélkül működik a vállalat, eszközeik között csak követeléseket és pénzeszközöket találunk. Utóbbiak állománya csaknem 28 millió forinttal (213%-kal) növekedett az elmúlt évben, így 40,9 milliót tett ki 2022 végén.
Az eredménykimutatás szerint a 21 Kutatóközpontnak megérte a baloldal bukott kampányéve. Az értékesítés nettó árbevétele a 2021-es 111,7 millió forintról 21,6%-os növekedést bemutatva 135,9 millió forintra nőtt. Ezzel párhuzamosan az adózott eredmény is több mint másfélszeresére emelkedett, 14,4 millióról 21,8 millióra.
A teljes cikket a Magyar Nemzeten olvashatja el.