2020.02.11. 11:07
Soha nem nézték még ennyire kevesen az Oscar-gálát
Minden idők legalacsonyabb nézettségét mérték az idei Oscar-közvetítésen: az ABC által élőben sugározott műsort átlagosan 23,6 millióan látták, 20 százalékkal kevesebben, mint a tavalyi ceremóniát.
"Parasite" producers Kwak Sin-ae (L) and Bong Joon-ho (R) accept the award for Best Picture for "Parasite" during the 92nd Oscars at the Dolby Theatre in Hollywood, California on February 9, 2020. (Photo by Mark Ralston / AFP)
Forrás: AFP
Fotó: Mark Ralston
A felmérést készítő Nielsen közvéleménykutató hétfői jelentésében emlékeztetett rá, hogy a legutóbbi nézettségi mélypont 2018-ban volt 26,5 millió nézővel.
A vasárnapi hollywoodi díjátadó gálán az Élősködők című dél-koreai film négy Oscart is kapott az amerikai filmakadémiától, köztük a legjobb film, a legjobb nemzetközi film, a legjobb rendező és a legjobb eredeti forgatókönyv díját.
Bong Dzsun Ho thrillerbe oltott társadalmi drámája olyan népszerű produkciókat győzött le, mint Todd Phillips Joker vagy Quentin Tarantino Volt egyszer egy Hollywood című filmje. Ennek a két filmnek a sztárjai, Joaquin Phoenix és Brad Pitt Oscar-díjasok lettek alakításukért.
A három és félórás műsor házigazda nélkül zajlott le, de a gálának már tavaly sem volt műsorvezetője.
A visszajelzések szerint azonban a nézők bírálták a show-t a fésületlenségéért és következetlenségeiért. Egyebek mellett azt sem értették sokan, hogy miért énekelte el Eminem egy 17 évvel ezelőtti számát. Fellépése sokakat meglepett, több néző, köztük a kamerák tanúsága szerint Martin Scorsese is értetlenül fogadta.
Az online kritikák, köztük a deadline.com cikke „megfakult cirkusznak” nevezte a műsort, a The New York Times a műsorvezetőt hiányolta, a The Los Angeles Times a zenés produkciók színvonalát kifogásolta, míg a Variety úgy vélte, hogy a gála „őrült” volt, de végül az Élősködők diadala okozta örömnek sikerült megmentenie.
A Nielsen mérése szerint miközben minden élő díjátadó tévés közvetítése nézőszámcsökkenéssel küzd, az Oscar-gála produkálta az utóbbi idők legnagyobb visszaesését.
A közvéleménykutató ugyanakkor arról is beszámolt, hogy a közösségi médián, a Twitteren, a Facebookon és más platformokon a gálával kapcsolatban 16 százalékkal több interakciót mértek a tavalyihoz képest, és így ezek száma meghaladta a 20 milliót.