Molnár Tamás (Tomiszka)

2012.03.19. 01:05

Lájkolj meg bébi!

Facebook, like, megosztás, linkelés, közösség építés, kacsaszáj, a legismertebb szavak amiket a Facebooknak köszönhetünk. A cégek figyelme is egyre erősebben koncentrál az itt létrehozható marketingmegoldások felé. Mielőtt azonban agyon lájkolnánk magunkat, álljunk meg egy szóra, ahogy Grétsy tanár úr-tól már megtanultuk. Gondolkozzanak el a következő kérdésen!

Miért lájkolnak minket????????

a, Lájkolnak egy terméket vagy céget ha a rajongás az ember személyiségének megítéléséhez pozitívan hozzájárul. Ez egy nagyon szép mondat, sokat gondolkoztam rajta, mire sikerült leírnom. Azt jelenti, hogy lájkolom a XY fitnesztermet, mert sportosnak akarok tűnni.

b, Lájkolnak egy céges oldalt, mert olyan információkat közöl, amely a célcsoport számára előnyöket jelent. Például egy főzéssel kapcsolatos oldalt lájkolok, mert szeretek főzni és remélem, tanulok új sütési technikákat vagy recepteket. - Ja és persze háziasnak akarok tűnni :-)

De vajon lájkolnánk-e egy olyan oldalt, amely nem fényezi a személyiségünket és nem is lát el hasznos tudással? Ha ott dolgozunk, a tulajdonos az ismerősünk, rokonunk akkor biztos. Így egy kisebb cég is hamar össze tud szedni egy-két száz rajongót. Azonban ha az ismeretségi körünk nem megfelelő méretű piacot jelent vállalkozásunk számára, akkor ennél tovább kell lépni. Fel kell építeni a releváns rajongói kört!

Tapasztalat az, hogy jelenleg a cégek a rajongók számára koncentrálnak, minőség háttérbe szorul. Megfeledkeznek az egészséges kommunikációról, amely segítségével elérik a célcsoportot, hasznos információkkal látják el a rajongókat és még az életérzést is átadják. Egy fiktív példa: ha egy Opel alkatrész kereskedés marketingjét készíteném, akkor én biztos létrehoznék egy Opel autó rajongói klubbot az Opel autó tulajdonosoknak. Itt kaphatnának, hasznos Opel karbantartási információkat, és közben természetesen informálnám őket az éppen aktuális ajánlatokról.

Amúgy meg nem csak Facebook létezik az online marketing eszköztárban. Azért mert trendi még nem biztos, hogy mindenkinek ez a legjobb kommunikációs csatorna. Egy csapágyakat gyártó cégnek sem biztos, hogy az arcoskönyv jelenlét fog hozzájárulni a kimagasló értékesítési eredményekhez.

Tény, hogy jelenleg sok pénzt költ a Facebook arra, hogy a cégek számára egyre kívánatosabb felületet (legújabb fejlesztések: városra célozhat hirdetések, timeline) biztosítson, így növelve a hirdetésköltési szándékot.

Ha megfogadják a fenti tanácsokat akkor sokkal nagyobb és relevánsabb rajongói tábort fognak tudni kialakítani.

 

Molnár Tamás (Tomisz)

pannako.hu

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!