2011.11.29. 10:45
Lemaradásban a magyar cégek!
Hihetetlen, de a cégek egyharmadának nincsen saját honlapja, tehát nem rendelkezik egyedi domain-nel és nincs szolgáltatást vagy terméket értékesítő online felülete.
Az emberek döntő többsége már az internetet használja tájékozódásra, itt keres szolgáltatásokat, termékeket. Az online megjelenés már nem kérdés, mert üzletet hoz a cégeknek! A probléma mégis több tényezőre vezethető vissza. A vállalkozások döntő többsége még mindig nem marketingalapokon működik, hiányzik a megfelelői döntéshozói szemlélet és nem látják az internet hozadékait. Sokan csak addig jutnak el, hogy „honlap kell", pedig az online jelenlét fő célja, hogy üzlet és bevétel legyen belőle.
A BellResearch friss kutatási eredménye alapján a magyar cégek óriási lemaradásban vannak az internet világában és a fejlődés is nagyon lassú. A magyar kis- és középvállalkozások az olcsó webes megoldásokat preferálják. Az eredmény viszont (elégtelen) weboldalak, amelyek nem érik el a kívánt célt, amiért vásárolták őket és semmilyen hatással nincsenek az adott cég forgalmára.
Egy átlagosnak mondható alkatrészekkel foglalkozó mikro vállalkozás honlapjára októberben 8698 látogatót érkezett csak a keresőkből, amely megközelítőleg félmillió forintos forgalmat generált. Ezt minden hónapban produkálja, amely cég számára több mint két éve egy fillérébe nem kerül.
Forrás: BellResearch
Molnár Tamás