2024.10.05. 07:26
Elmentünk a nagymegyeri Kauflandba és teszteltük az üzletlánc árait - Fotók
Igazi bevásárlóturizmus indult tőlünk a szlovák Kauflandba, mely magyar nyelvű szórólappal, benne forintban is feltüntetve az árakat – is csábítja a magyarországi vásárlókat. Mi is utánajártunk, tényleg megéri annyit autózni és ott vásárolni? Vagy csak a kedvezményes termékek kaphatóak jobb áron?
A Győrhöz közeli nagymegyeri Kauflandba sok magyar pár, család jár át vásárolni. Felvételünkön Cecília és Marcell.
Fotó: Csapó Balázs
Ár-érték arány
– Vannak termékek, amiket Magyarországon, van amit Ausztriában vagy Szlovákiában vásárolunk meg. Havonta egyszer megyünk nagybevásárlásra Szlovákiába, elsősorban a Kauflandba, Lidlbe és a Billába. Az ár mellett a minőség is számít, így például hosszú évek tapasztalata után tisztítószereket csak Ausztriában vásárolunk – fejtette ki érdeklődésünkre a felvidéki születésű, de évek óta Rajkán élő Csermák Erika. Hozzátette: a Kauflandba nem elsősorban a szórólap alapján szoktak elmenni, az akciókat vadászva.
– A Kauflandban veszem a teákat, ezek jó árban kaphatók, de a különféle alkoholos termékekből is jó a választék, ár-érték arányban is. Ha egy ünnepre készülünk, ott szerezzük be az üdítőitalokat, koktélokat. Tartós élelmiszert is szoktam vásárolni, cukrot, rizst, kechupot, mustárt, arra is van példa, hogy ismerősöknek hozok Magyarországra, ha jobb az ár – emelte ki Erika, megjegyezve, hogy arra is van példa, hogy innen visz termékeket Szlovákiába.
Már kártyabirtokosként indultunk útnak
Ugyan mi is legalább havonta egyszer felkerekedünk, hogy beszerezzük a Szlovákiából már általunk jól ismert és kedvelt termékeket, most kicsit alaposabban felkészültünk az utazásra. Beléptünk a Szlovákiai bevásárlás nevű Facebook-csoportba, ahonnan már hasznos információ morzsákat lehet összeszedni. Rákerestünk az aktuális Kaufland szórólapra is. Miután eldöntöttük, hogy a hálózat nagymegyeri üzletét keressük fel (bár eddig a pozsonyiban szereztünk tapasztalatot és ott is volt helyismeretünk – annak hátránya viszont, hogy magyarul nem kérhettünk segítséget az eladóktól, de sokszor még németül vagy angolul sem), azt a prospektust ütöttük fel, amelyik a Somorján, Dunaszerdahelyen és Nagymegyerben vásárolni kívánóknak kínál akciókat.
Mivel a fent említett csoportban arról is olvastunk, hogy érdemes kártyát is igényelni – hát ennek az online adminisztrációjának is nekiálltunk. Letöltöttük az applikációt és próbálkoztunk a regisztrációval: magyar mellett angolul és szlovákul sem árt hozzá tudni, utóbbi nyelvnek ugyan nem voltunk birtokában, de értelemszerűen kattintottunk, s negyedszeri próbálkozásra (ennyiszer küldött kódokat a rendszer emailünkre) sikerült bekerülni. Egy jól átlátható applikációt kaptunk, 100 ajándékponttal a kártyánkon ültünk autóba (s meg sem álltunk egy váltóig, ahol 400 forintos áron vettünk eurót).
Mosonmagyaróvárról Dunacsún felé vettük az irányt, s érkeztünk meg Nagymegyerbe, ahol a nem túl barátságos esős idő ellenére is sokan vásároltak. Ottjártunkkor körülbelül minden ötödik autó magyar rendszámú volt. Elsőként a zöldség-gyümölcs részlegen találtuk magunkat, ahol már sok piros tábla hirdette az akciókat.
Akciók nyomában
A nagymegyeri Kauflandban a tea-kávé részlegen álltunk meg elsőként. Éppen a kedvenc Teekanne teáinknál fedeztünk fel nagyobb akciót, sőt kártya birtokában további kedvezményeket. Az ár mellett a választék is hatalmas volt, több újdonságot is láttunk és megvásároltuk 89 centért (a klubkártya által még 40 centet spóroltunk darabonként). A magyar Tescoban 849 jelenleg a tea ára, azaz több mint duplája.
A Dolce Gusto kávékapszulákat 32 százalékos kedvezménnyel, 4,44 euróért kínálták, itthon a Tescoban most 27 százalékos kedvezménnyel 1599 forintért lehet megvenni. Az általunk fogyasztott Nescaféra nem volt kedvezmény, átszámolva magasabb áron kínálták, mint ahogy mi venni szoktuk.
Kaufland vs. Tesco
Szlovákiában vásárolva már többször néztünk szembe azzal a nehézséggel, hogy a termékeken csak szlovákul és csehül tüntetik fel az információkat. A Kaufland saját márkás termékeinek egyik előnye, hogy több – általunk is beszélt – nyelven is olvashatunk tájékoztatást, de volt, amin magyarul is szerepelt a terméknév.
Így a 20 centes Lili tejbegrízen. A 950 grammos mézet 7,99 centért kínálták, 1,15-ért a fél kilós zabpelyhet, féláron 2,45-ért a Nestlé Nesquik Mix 400 grammos gabonapelyhet (és ebből több fajtát is) – ebből a 325 grammost itthon 1599 forintért kapnánk meg a Tescóban. A hozzá való tej a hazai árakhoz hasonlatosan kapható, és itt is nagy volt a választék, végül két liternyi 3,6 százalékos szlovák bio tej jött velünk haza 1,09 centért (egy másik márka itthon 949 forint lenne), de nem maradhatott el a szlovák juhtúró, nagyobb kiszerelésű joghurtok sem . Gondoltuk, egy új szlovák ásványvizet is kipróbálunk, a magnéziumban és kálciumban gazdag másfél literes italt 15 centes palackokban vettük meg (megőrizzük és visszaváltjuk), egyébként 30 százalékos kedvezménnyel 34 centért.
A sörkínálat is bőséges, a legnagyobb akció, 46 százaléknyi éppen a Staropramenre volt 48 centért, itt az üvegest 429 forintért találtuk.
Sok magyar jár át vásárolni
Rajtunk kívül még nagyon sok magyar hangot hallottunk. Egy házaspár látszólag először vásárolt itt, mindent alaposan megnéztek, átszámoltak. A sajtpultnál az eladó szűkszavúan érdeklődésünkre annyit mondott (magyarul), hogy valóban sokan érkeznek Magyarországról. A pénztáros is magyarul szólt hozzánk.
A vásárlás után láttuk, hogy a digitális nyugta meg is jelent az applikációnkban: volt, amire 0, 10 vagy éppen 20 százalékos ÁFÁ-t számoltak, láthattuk, mennyit spóroltunk a kártyánkkal és mennyi pontot szereztünk.
Számunkra a konklúzió: főként a kedvezményes termékek miatt érdemes autóba ülni és szomszédolni, a teljes áras termékek nem feltétlenül olcsóbbak (nem véletlen, hogy sok szlovák is nálunk vásárol), továbbá akkor, ha új ízekre vágyunk, amik nálunk nem kaphatóak. A vármegye székhelyről és környékéről mindenképp a nagymegyeri Kauflandot célozzuk meg, Mosonmagyaróvárról inkább maradunk a pozsonyinál (és a fordítóprogramnál).