2024.08.25. 09:53
Szertefoszló édes álmok - Bezárásra kényszerül a soproni cukrászda
Füster Erika, a soproni CsízMűhely tulajdonosa üzletének bezárására kényszerül a magas villanyszámlák miatt. Annak érdekében, hogy tisztázzuk a helyzetet, a Kisalföld megkereste a hölgyet és az áramszolgáltatót is.
A sikeres cukrászda tulajdonosa 2015-ben indította vállalkozását, ahol liszt, tej, tojás és cukormentes finomságokat készített. 2023-ban új üzlethelyiségébe költözött, kálváriája ekkor kezdődött. Elmondása szerint még az új üzlet indulása előtt járt az E.ON ügyfélszolgálatán, hogy mire beköltözik és megkezdi tevékenységét minden rendben legyen a mérőórákkal.
A bezárás előzményei
Három ügyintézőnél is voltam, de egyikük sem tudta elmondani pontosan hogy miért, de nem kötöttek velem szerződést
– mondta.
Nagy nehezen kiderítettem, hogy kereskedői szerződést kell kötnöm. Több szereplőt is megkerestem, de senki nem akart szerződni velem arra hivatkozva, hogy kisfelhasználó vagyok. Végül azonban sikerült egy piaci alapú szerződést kötnöm egy pécsi céggel. 2024 elejéig nem is volt probléma, akkor azonban a 2022-23-as fogyasztás visszamenőleges elszámolásakor kaptam egy 600 ezer forintos számlát, amely az idei év tavaszi időszakára szólt. Miután az összeg gyanúsan magas volt, elindultam, hogy utána járjak a dolognak. Sajnos az E.ON ügyfélszolgálatán érdemi információt nem kaptam, csupán egy panaszlevelet segítettek megfogalmazni
- tette hozzá.
Több panaszlevelet is írtam, amelyben sikerült bizonyítanom a hibás összeget, ezért ezt a számlát törölték. Ugyanakkor ezzel egy időben kaptam egy másfél millió forintról szóló elszámolást, amelyben az E.ON 2023-ra visszamenőlegesen követelte a befizetéseket.
- Kétségbeesetten próbáltam utána járni a dolgoknak, az ügyfélszolgálaton viszont újabb falakba ütköztem. Mindenki mást mondott, és a helyzet egyre kaotikusabbá vált. Újabb panaszlevelek, futkosás és rohangálás után kiderült, hogy a probléma valódi gyökere részben abban rejlik, hogy nem vagyok jogosult az egyetemes szolgáltatásra, ami alacsonyabb árat biztosított volna számomra. Míg korábban azt a tájékoztatást kaptam, hogy erre jogosult vagyok, ezt az E.ON időközben visszavonta. Jelenleg ott tartunk, hogy négy havi részletfizetést kaptam a másfél millió forint befizetésére.
Következő lépések
A történetnek ezzel még nincs vége. Füster Erika a kiszámlázott összeget továbbra sem érzi jogosnak, szeretné igazát bizonyítani.
Az említett esettel kapcsolatban lapunk megkereste a szolgáltatót is, akik a konkrét esetről nem, hanem csak általánosságban adhattak tájékoztatást.
Minden vállalkozásnak, amely nem jogosult az egyetemes szolgáltatás keretein belül energiát vásárolni, versenypiaci energiakereskedelmi szerződést kell kötnie. Erre az országban működő energiakereskedők bármelyikétől ajánlatot kérhet, akik saját üzletpolitikai szempontjaikat mérlegelve dönthetik el, hogy adnak-e ajánlatot az ügyfélnek, illetve milyen feltételekkel kötnek vele szerződést. Amennyiben egy ügyfél nem rendelkezik ilyen megállapodással, de mégis használja az elektromos berendezéseket, akkor szerződés nélkül vételez energiát az áramhálózat üzemeltetőjétől, és a szabályokban meghatározott díjat kell megfizetnie az áramhálózat üzemeltetőjének. Ha egy vállalkozás később megköti a szükséges energiakereskedelmi szerződést, onnantól számláit a megállapodás szerinti áron, a szerződött kereskedőtől kapja, viszont az addigi fogyasztását meg kell fizetnie az áramhálózat üzemeltetőjének. Amennyiben az ügyfél vitatja a szerződés nélküli vételezés miatt kiszámlázott összeget, akkor a mérőóra újbóli leolvasásával állapítható meg az esetleges eltérés, amely alapján a számla korrigálható. A jogszabályokban rögzített feltételekről a fogyasztóváltozás bejelentésekor minden esetben tájékoztatjuk a céges ügyfeleket is, illetve elmaradás esetén levelet is küldünk számukra.