2024.11.11. 10:17
Négy karika a Forma–1-ben
Fel van adva a lecke az Audi F1-es alakulatának. Az Audi akkor száll be a száguldó cirkuszba, amikor a Volkswagen pénzügyi mutatói egyre romlanak.
Az utóbbi hónapokban sok jó hír nem ígérkezett a Audi anyavállalata, a Volkswagen háza tájáról. A német népautók üzemi tanácsának vezetője, Daniela Cavallo szerint a VW legalább három németországi üzem bezárását, több tízezer alkalmazott elbocsátását és megmaradó hazai üzemei kapacitásának csökkentését tervezi. Azt a konszern is elismerte, hogy a magas energia- és bérköltségek, a kemény ázsiai verseny, az európai és kínai kereslet gyengülése miatt felmondani készül az 1994 óta érvényben lévő munkahelyvédelmi programját.
Válságban a Volkswagen, az Audi készül a Forma-1-re
Bajban van tehát a világ egyik legjelentősebb autógyártója. Bevallom, számomra nem kicsit ellentmondásos tény, hogy miközben egyértelműen romlanak a VW-csoport pénzügyi mutatói, egyre több hír foglalkozik azzal is, hogy a konszern zászlóshajója, az Audi 2026-ban rajtrácsra áll a Forma–1-ben. Nem kell ahhoz F1-es szakírónak lenni, hogy tudjuk: a száguldó cirkusz iszonyatos pénzeket emészt fel. A zsákutcába jutott VW számára menekülőút lehet a Forma–1, ha a négykarikás csapat képes lesz komoly eredményeket letenni az asztalra. Elnézve a globális autógyártók korábbi szenvedését a sorozatban – a Toyota, a BMW, a Honda nem kicsit égette meg magát az F1-ben –, az Audi diadalmenetére kevés esély mutatkozik.
Az egyedüli pozitív példa a Mercedes éveken át tartó uralkodása, igaz, ehhez kellett Niki Lauda zseniális húzása. A háromszoros világbajnok ötlete volt, hogy Stuttgartból Angliába költözzön a csapat, s ott sokkal szabadabb keretek között működjön, mint az anyagyár mellett. Egy biztos: fel van adva a lecke az Audi F1-es alakulatának már most.