2024.10.11. 19:57
Cupra Terramar - Barcelonában teszteltük Győr új büszkeségét - fotók, videó
Győr új büszkeségét, a Cupra Terramart hazájában, Spanyolországban próbálhattuk ki először.Német alapok, spanyol tervek, olasz dizájn, magyar gyár. Ebből lett a VW konszern új modellje, a Cupra Terramar melyet Barcelonában volt szerencsénk tesztelni az Audi Hungaria meghívására.
Born in Barcelona, Made in Győr: ezzel a szlogennel gördült le az első CUPRA Terramar a győri Audi Hungaria gyártósorairól szeptember 20-án. Izgatottan vártuk már akkor, hogy a volán mögé ülve is megtapasztalhassuk mit tud a sportos külsejű SUV. A négykarikás vállalat meghívására repülőre szálltunk a minap és Barcelonában landoltunk, ahol a Cupra csapata egy hibrid járgány kulcsát nyomta a kezünkbe, majd kezdődhetett is a kaland a katalán fővárosban. Nyakunkba vettük a várost a legújabb győri büszkeséggel, és igazán élménydús vezetésben volt részünk. Nem kíméltük a hibridet, mindenféle terepen megjárattuk - autópályákat szeltünk át, de mielőtt belvárosi közegben vezettük volna a közeli Nemzeti Park éles és meredek kanyarjaiban is teszteltük.
Barcelonában teszteltük Győr új büszkeségét, a Cupra Terramart
Fotók: Simon RobertaA Volkswagen, az AUDI AG, a SEAT/CUPRA, az olasz IDG és az Audi Hungaria nemzetközi együttműködése, vállalati területeken átívelő közös munka, megszámlálhatatlan csapatmegbeszélés és ezernyi kilométereket átszelő személyes tárgyalás után elindult a szériagyártás útján Barcelona és Győr közös gyermeke, a CUPRA Terramar.
Az általunk is tesztelt modell a Volkswagen MQB platformjára épül, az Audi által kifejlesztett közös és Audi-specifikus alkatrészekkel, valamint a SEAT által fejlesztett CUPRA specifikus alkatrészekkel. Mivel az alapvető folyamatoknak mindkét márka esetében azonosnak kell lenniük, az Audi Ingolstadt és a CUPRA Martorell projektcsapatai szorosan együttműködtek, miközben tartották a kapcsolatot a Volkswagen és az IDG fejlesztőivel.
Cupra Terramar - Mindig máshogy csillog
Külső megfog, belső megtart, szokták mondani. Nos ez az új győri modell esetében sincs másként. Az autóhoz kilencféle külső szín, köztük két matt – a Century Bronze Matt bronz és Enceladus Grey Matt szürke – rendelhető. A színpalettán megtalálható a CUPRA DarkRebel tanulmányautó plazma színe által ihletett Dark Void árnyalat, továbbá a Fjord Blue kék, a Glacial White fehér, a Cosmos Blue kék, a Timanfaya Grey szürke, a Midnight Black fekete és a Graphene Grey szürke. Ezek a színek minden fényviszonyban más külsőt kölcsönöznek a járműnek, ami még vonzóbbá teszi a modellt. A kiváló látási viszonyokért, a Matrix LED Ultra felel, amelyet a fényszóróban három háromszög alakban villan fel.
Na de mi lapul a kaszni alatt? Ugyan mi a hibrid verziót teszteltük a spanyol utakon, de az új CUPRA SUV különböző motorváltozatokkal készül Győrben: mild hibrid, plug-in hibrid technológia mellet, PHEV változattal is. Az alap 1,5 literes négyhengeres eTSI motor 48 voltos hibrid rendszerrel, 150 lóerővel. Az eggyel erősebb már a 2.0 TSI motor, amely 204 lóerőt produkál, míg az azonos mennyiségű TSI VZ (gyors) már 265 lóerős. A Plug-in hibrid motor 204 vagy 272 lóerővel kérhető és minden motor 7 fokozatú DSG automata sebességváltóval van felszerelve, amely a kormányon kapott helyet.
Nem kell többé a műszerfalat bámulni
Természetesen a Terramar megkapta a csoport legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági elektronikáját, adaptív sebességtartó automatikáját, sávelhagyás-vezérlését és „fáradtságfigyelő" rendszerét is. Ami viszont külön tetszett és hasznosnak is találtuk tesztvezetés közben, hogy a valós idejű információk - mint például a sebesség, vagy a navigációs útvonal - a szélvédőre vetülnek, beleértve a biztonsági utasításokat is. Nem csak fokozza a vezetési élményt, de gondoskodik arról is, hogy útközben csak magunk elé koncentráljunk.
A tágas beltér és bőrborítás, valamint a hangulatos színes ledcsíkok játéka a műszerfalon még többet adott hozzá az élményhez. A dizájn mellett az óriási érintőképernyős kijelzőre és a tágas csomagtartóra se lehet panasz. A Cupra továbbra is együttműködik a Sennheiser Mobility hangzásszakértőivel; ennek köszönhető, hogy a járműbe egy 12 hangszóróból álló, csúcskategóriás hangrendszert építettek be.
Teszt a névadó versenypályán
Az autó vezetése könnyed, halk. A jármű jól tapad az útra és Suv ellenére sem érezhető a kilengés. Ezt főként a névadó, Sitgesben található Terramar versenypályán tapasztalhattuk meg. Az öreg grand prix-pálya - amely rövid aranykort élt meg 1923-as megépítését követően - mára igen elhanyagolt, viszont ahhoz egész jó állapotban maradt az elmúlt 100 évben, hogy tegyünk rajta egy tesztkört. Mivel kicsit sem veszélytelen a 60-75 fokban döntött körgyűrű, és kellő tapasztalat, valamint megfelelő sebesség is kell, ahhoz, hogy fennmaradjunk a pálya legmagasabb pontján, tapasztalt sofőrökkel próbálhattuk ki a korábban csirketelepként is működő misztikus helyet.
Cupra Terramar kalandunk, ezen a több méter magas sziklafallal határolt, a két világháború között hatalmas nézőközönséget vonzó lelátóján, a kor autósportjának meghatározó helyszínén zárult.