2023.04.19. 16:48
Őrzött kamionparkoló épül az M1-es mellett Győrszentivánnál
Közel az Audihoz, az Ipari parkhoz, a 260 férőhelyes, a legmodernebb biztonsági rendszerrel felszerelt pihenőhely az autópálya mindkét oldaláról megközelíthető lesz.
Sajtótájékoztatón ismertették a terveket. A beruházás várhatóan 2025 második felére készül el.
Fotó: Huszár Gábor
Arany fokozatú őrzött védett kamionparkoló épül az M1-es autópálya 112-es kilométerkövénél Győrszentiván térségében A pihenőhely kialakítása 10 millió euróba kerül, melynek a felét az Európai Unió finanszírozza. A projektet Filep Géza, a Logistic Investment Kft. pénzügyi igazgatója sajtótájékoztatón ismertette szerdán Győrben.
A hatékony és biztonságos parkolást kiszolgáló és egyéb fontos létesítményeken kívül, a későbbiekben üzemanyag töltőállomás, étterem, panzió, gépjármű szerviz és kamionmosó is helyet kap. A tervek szerint az objektum működtetéséhez 45 főre lesz szükség, de a beruházásnak köszönhetően várható a környéken logisztikai szolgáltatók betelepülése is.
Őrzött parkoló épül az M1-es autópálya mellett - Sajtótájékoztató
Fotók: Huszár GáborA sajtótájékoztatón Simon Róbert Balázs, a térség országgyűlési képviselője emlékeztetett arra, hogy az M1-es autópályán naponta mintegy harmincezer, évente 10 millió kamion halad keresztül. A beruházás mindenképpen indokolt, hiszen a sofőröknek szükséges a kulturált, biztonságos pihenőhely. Mint mondta, a beruházás várhatóan az év második felében elindul és legkésőbb 2025. június 30-ig készül el.
Németh Zoltán, a vármegyei közgyűlés elnöke üdvözölte a hiánypótló beruházást, ami újabb munkahelyeket teremt mind a beruházás, mind a működtetés idején.
Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára emlékeztetett arra, hogy az unióban a közúti áruszállítás 70-80 százaléka közúton történik. Magyarországon tizenkétezer feletti vállalkozás működtet nyolcvanezer körüli kamiont, mintegy 120-130 ezer sofőrrel, akiknek a pihenő idejére bizony nagyon fontos lenne a biztonságos, jó minőségű parkoló. A súlyos gépkocsivezető hiányban az is közrejátszhat, hogy az amúgy is nehéz munkafeltételek mellett nincsenek megfelelő körülmények a pihenésükre. Hazánkban 8-10 ezer sofőr hiányzik a teherautókról, kamionokról. A jelenleg dolgozó sofőrök 40 százaléka ötven év feletti, hamarosan a létszám 5-10 százaléka nyugdíjba mehet.