Győri négykarika

2023.03.16. 14:53

A gazdasági válság ellenére stabil pénzügyi eredménnyel zárta az Audi Hungaria a 2022-es évet - galéria

– Az Audi Hungaria a kihívások ellenére stabil eredménnyel zárta a 2022-es üzleti évet. A világ legnagyobb motorgyárában 1 677 545 járműhajtás készült, míg a járműgyártásban 171 134 autó gördült le a gyártósorról (beleértve a brazil SKD-gyártás számára készült gépkocsikat is). A vállalat a tavalyi évben 8,436 milliárd euró árbevételt ért el és összesen 220 millió euró értékű beruházást hajtott végre. Ezzel az összberuházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 12,172 milliárd eurót, melynek köszönhetően az Audi Hungaria a magyar járműipar legnagyobb beruházója. Az Audi Hungaria a régió legnagyobb munkáltatójaként és az ország legvonzóbb munkahelyeként 11 957 munkatársat foglalkoztatott a tavalyi év végén.

kisalfold.hu
  • Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke: „Rugalmasságunknak köszönhetően sikerrel kezeltük a bizonytalan globális gazdasági helyzetet és tovább folytatjuk utunkat Next Level stratégiánk mentén“
  • Dr. Patrick Heinecke, a vállalat pénzügy, IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja: „Stabil pénzügyi mutatóink és üzleti modellünk bővítése fenntartható módon erősíti versenyképességünket”

„A globális kihívásokra kompetenciáinknak és nagyfokú rugalmasságunknak köszönhetően megfelelően reagáltunk, így csapatunkkal 2022-ben ismét stabil évet zártunk. A bizonytalan  gazdasági helyzetre mi lehetőségként tekintünk és tovább folytatjuk utunkat Next Level stratégiánk mentén. A jövőben termék- és szolgáltatási portfóliónk további bővítésével növeljük versenyképességünket, új szintre emelve vállalatunk a magyar gazdaságban és a Volkswagen Konszernen belül betöltött szerepét“, mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.

Az Audi Hungaria 8,436 milliárd euró* árbevételt ért el, valamint 220 millió euró* értékben folytatta beruházásait. A vállalat beruházásai első sorban az elektromobilitás területére, ezen belül az elektromos hajtások gyártásának, valamint a belső égésű motorok, például az új négyhengeres motorgeneráció gyártásának előkészítésére fókuszáltak. Emellett jelentős beruházási terület volt a Szerszámgyár kapacitásainak bővítése, mely során 6 300 négyzetméterrel nőtt a gyártóterület az exkluzívszériás gyártás számára, így immár 58 300 négyzetméteren, a legmodernebb technológiák segítségével készítik a győri munkatársak az Audi és Volkswagen Konszern csúcsmodelljeinek karosszériaelemeit. A vállalat alapítása óta az összberuházás értéke 2022-ben elérte a 12,172 milliárd eurót*.

A vállalat 2023-ban tovább növeli versenyképességét, többek között egy önálló leányvállalat, az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft. alapításával, mely a pénzügy, IT és beszerzés területén kompetenciaalapú szolgáltatásokat kínál az egész Volkswagen Konszern számára.

Fotó: Audi
Fotós: Mekli Zoltan R5

„Vállalatunk – a piacokon tapasztalható bizonytalanságok és a megnövekedett nyersanyagköltségek ellenére – legfőképpen egyszeri pozitív hatásoknak köszönhetően az előző évi eredménnyel hasonló szinten tudta zárni a tavalyi évet. Az Audi Hungaria továbbra is kiemelt szereplője a magyar gazdaságnak, hiszen az ország egyik legnagyobb árbevételű vállalata és egyik legnagyobb exportőre. Az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft.-vel új szintre emeljük kompetenciaalapú szolgáltatási portfóliónkat és új üzleti modellünknek köszönhetően tovább erősítjük versenyképességünket”, mondta Dr. Patrick Heinecke, az Audi Hungaria pénzügy, IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja.

Az Audi Hungaria, mely 2022-ben ismét elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkahelye címet, a tavalyi év végén 11 957 munkatársat foglalkoztatott, mellyel az ország egyik legnagyobb munkáltatója.

Az Audi Hungaria 2020 óta mérlegben karbonsemlegesen működik. A vállalat többek között Európa legnagyobb tetőre épített, összesen 160 000 négyzetméteres napelemparkja, valamint megújuló geotermikus hőenergia-felhasználás segítségével biztosítja energiaellátásának jelentős részét. Ezen felül a keletkezett hulladék szinte 100 százalékát hasznosítja – például az Aluminium Closed Loop projekttel, melynek keretében a vállalat zárt körforgásba vezette az alumíniumot, így jelentős mennyiségű nyersanyagot és CO2-kibocsátást takarít meg.

Fotó: Audi

Az Audi Hungaria idén ünnepli fennállásának 30. évfordulóját és a jubileumi évben további meghatározó lépéseket tesz a vállalat jövőképessége erősítésére. Az elektromobilitásra történő átállás tovább folytatódik: a vállalatnál már zajlanak az előkészületek az elektromos motorok következő generációjának (PPE – Premium Platform Electric), valamint az új, úgynevezett MEBeco (Modularer E-Antriebs-Baukasten – modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) hajtások gyártására. Ezen felül 2024-ben megkezdődik a CUPRA Terramar modell gyártása az Audi Hungariánál.

Az esemény végén a jelenlévők kérdésekre válaszoltak. Így megtudtuk, hogy az Audi Hungária nem tervezi a győrszentiváni Ipari Parkban akkumulátorgyár létesítését, viszont a VW-konszern keres telephelyeket hasonló létesítményeknek. Eddig négy ország kapott megkeresést. A következő akkumulátorgyár már épül Kanadában, vagyis egy újabb alapítása bárhol a világban még várat magára.

Nem gondolnák azt, hogy a BMW gyára munkásokat csábítana el tőlük, a tavalyi fluktuációs adat alacsony, 2,4 százalékos volt. Az ellátási láncban volt akadozás tavaly, de derűsen gondolnak a jövőre: idén lesznek szombati műszakok is. A Cupra Terramar integrációja miatt április első két hetében lesz termelési szünet. A bértárgyalások kapcsán pedig elhangzott, hogy azt szeretnék március 31-ig lezárni, egyébként pedig a dolgozók megbecsülésére jó példa, hogy havi jövedelmük 2,6-szorosát kapják prémiumként. Ezt a márciusi bérrel utalják. A külső beszállítókkal, minden emberrel együtt 50 ezer ember dolgozik az Audi Hungáriának.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában