2023.02.16. 14:14
1788 iskolás méri össze tudását Győr-Moson-Sopronban a Zrínyi Ilona Országos Matematikaversenyen
Idén 34. alkalommal rendezték meg - a Széchenyi István Egyetem támogatásával - a Zrínyi Ilona Országos Matematikaversenyt a 2.- 12. évfolyamos tanulók részére. Az eltelt 34 év alatt alatt pontosan 1 643 34 tanuló mérte össze tudását matematikából az országban. Az újabb erőpróba február 17-én pénteken lesz.
Forrás: Pixabay
Zrínyi Ilona Országos Matematikaverseny Ez a név ma már több, mint 1,6 millió embernek hangzik ismerősen. Azoknak, akik az elmúlt 34 esztendőben diákként, szülőként, felkészítő pedagógusként vagy támogatóként kapcsolatba kerültek ezzel az erőpróbával.
Hazánkban és a határainkon túli magyarok körében a verseny több érdeklődőt vonz, mint bármely másik, 7-18 éves korosztálynak szervezett megmérettetés. Vármegyénkben idén 6 helyszínen zajlik a verseny, 1788 tanuló fog versenyezni.
Február 17-én délután 14:30 órakor kezdődik mindenütt a verseny – ahol egy feladatra átlagosan 3 perc jut - a 2.-4. osztályosoknak 60 perc alatt 20 feladatot kellett megoldani, az 5.-6. osztályosoknak 75 perc alatt 25 feladatot, és a 7.-12. osztályosoknak 90 perc alatt 30 feladatot.
Győri helyszínek:
- 2-4. osztály Gárdonyi Géza Általános Iskola
- 5-6. osztály Széchenyi Egyetem könyvtár
- 7-8. osztály Jedlik Technikum
- 9-12. osztály Széchenyi Egyetem könyvtár
Mosonmagyaróvári helyszín:
Bolyai Technikum
Soproni helyszín:
Deák téri Általános Iskola
A versennyel kapcsolatos további információ a www.mategye.hu honlapon olvasható.
Az országos versenyre Kecskeméten kerül sor.
A háromnapos rendezvényen, a versenyzésen kívül lesz színházlátogatás, kirándulás, városnézés, múzeumlátogatás, érdekes kísérletek és logikai játékok bemutatója. A rendezvény elsődleges célja természetesen a matematika népszerűsítése.
A Zrínyi Ilona Matematikaverseny lényesen eltér a hagyományos versenyektől, hiszen nagyon rövid idő alatt kell öt válasz közül az egyetlen helyes választ kiválasztani. Ez egyszerűnek tűnik, de ha valaki versenyszerűen old meg egy feladatsort, azonnal rájön, hogy találgatással, tippeléssel nem sok eredményt érhet el. A feladatsorok megoldása során az első problémát a szöveg pontos olvasása és megértése jelenti. A legkisebb felületesség, türelmetlenség, a lehetséges válaszok közül egy kipróbálása és jónak minősítése hibát eredményezhet. A tesztekkel történő számonkérésnek, versenyeztetésnek számos előnye van: Az életben nagyon sok esetben kell gyorsan dönteni, több jónak látszó lehetőség közül. Ezt a döntési készséget nagyon jól fejlesztik az ehhez hasonló tesztek. A sok feladat miatt a tanulók tudását sokrétűbben, átfogóbban lehet mérni. A versenyző gyerekek vidáman és örömmel oldják meg a néha játékos, kicsit tréfás matematikai feladatokat.