2017.01.16. 08:00
Nyelte a pénzt a hibás automata Győrújbaráton
Kellemetlen, ha nem ad ki pénzt a bankautomata, még rosszabb, ha közben levonja a kért összeget az ügyfél számlájáról. Ez történt több esetben is a győrújbaráti ATM-nél. Az OTP a panasz után megjavította a gépet, de van, aki még nem kapta vissza pénzét.
„Győrújbaráton az OTP pénzkiadó automatája hetek óta nem működik rendesen: sikeres tranzakciót jelez, csak éppen pénzt nem ad ki. Miért nem kapcsolják ki azt a rossz gépet? Esetleg javítani is lehetne" – ezzel a panasszal kereste meg egy olvasónk szerkesztőségünket. A hiba többeknek gondot okozott. Ez abból derült ki, hogy a napokban már mások is hívták lapunkat emiatt és a polgármesteri hivatalban is tudtak a problémáról, ugyanis az önkormányzatnak és a művelődési háznak is otthont adó épület bejáratánál van az ATM Barátin. Többen bosszankodva a portaszolgálaton kértek segítséget ahhoz, hogy telefonon bejelenthessék a problémát.
Egy győrújbaráti asszony január 3-án, 15.25-kor szeretett volna ebből a bankautomatából 95 ezer forintot felvenni. A nevét nem akarta elárulni, de azt elmondta, hogy ez az öszszeg a fizetése kétharmada. A kártyáját ugyan visszakapta, de pénzt nem adott neki az ATM, viszont az összeget levonták számlájáról. Szerencsére volt némi tartaléka, így egy másik automatánál tudott pénzt felvenni, hogy csekkjeit feladja, de nagyon hiányzik neki az összeg, amihez a hiba miatt nem juthat hozzá. Mivel nem az OTP a számlavezető bankja, a sajátjánál kellett igényelnie, hogy adják vissza neki. Azt a választ kapta a kérdésére, hogy 30 és 180 nap közti időn belül kivizsgálják ügyét.
Meszlényi Józsefné a győrújbaráti faluházban dolgozik, a portaszolgálaton, s annak közelében van a bankautomata. Így az elmúlt időszakban többször látta, milyen bosszúsak voltak, akik az ATM-ből nem kapták meg a pénzüket. Fotó: Bertleff András
Szalóki Géza győrújbaráti polgármester is szeretett volna pénzt felvenni, hogy intézhesse a község ügyeit. A győrújbaráti automatánál január elején 300 ezer forintot kért. Hasonlóképp járt, mint panaszukat jelző olvasóink. Telefonálásainak köszönhetően viszont a falu számláján azóta jóváírták ezt az összeget. Ez valószínűleg azért történhetett meg gyorsan, mert az önkormányzat számlavezetője az OTP és ennek a banknak az automatájából próbált meg pénzt felvenni.
Az OTP Bank tájékoztatása szerint megkeresésünkkor már tudtak a győrújbaráti ATM üzemzavaráról. Egy meghibásodott alkatrész okozta a gondot, ezt a legrövidebb időn belül igyekeztek kicseréltetni, addig az automatát üzemen kívül helyezték. Szerda délelőtt sikerült is elhárítani a hibát a bank szakembereinek, azóta az ATM ismét problémamentesen üzemel, használhatják, akik pénzt akarnak felvenni.
Az OTP a számláról levont, de az automatából nem kiadott összeget ügyfeleinek a reklamációjuk beérkezése utáni hét munkanapon belül előzetesen jóváírja. Ez akkor válik véglegessé, ha a panasz jogosságáról meggyőződtek – erről értesítik is ügyfelüket.
Akik nem OTP-s kártyával használták a baráti automatát, azoknak a saját bankjuknak kell jelezniük, hogy levonták számlájukról, de nem kapták meg a pénzt. Ekkor a két pénzintézet „a kártyatársasági szabályok alapján rendezi az ügyet" – tájékoztatták lapunkat.