2015.11.12. 17:27
Egy vonatpárral kevesebbet akar a MÁV a Győr-Celldömölk vonalon
Bár hivatalosan a szaktárca dönti el, hol mennyi vonat járjon, most mégis a MÁV-Start vezérigazgatója akarja megmondani.
Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója egy szeptemberi szakmai konferencián nem kertelt: "Ha rajtam múlna csak, akkor 10%-ot csökkentenék azonnal a menetrendi kínálaton, de már 3%-nak is nagyon-nagyon örülnék."
Az Origo információi szerint 6 százalékos teljesítménycsökkenés várható jövőre.
A tervek szerint jövőre már nem közlekedik Budapestről reggel fél nyolctól vonat Veszprémbe, és visszafelé sem a 13 órai vonat. Kihúzhatnak egy vonatpárt a Győr-Pápa-Celldömölk és a Budapest-Zalaegerszeg vonalról is. Siófok és Székesfehérvár között két vonatpár szűnne meg, Pécsre eggyel kevesebb IC-t indíthatnak. Csökkenne a vonatok száma a Budapest-Sátoraljaújhely, a Budapest-Záhony, a Budapest-Békéscsaba vonalon, télen a Balaton északi partján és hétvégente Füzesabony és Eger között is.
Jelenleg napi 17 vonat jár a Győr-Pápa-Celldömölk vonalon, visszafelé pedig 15 vonatot indít a MÁV. A vonatok közül hat gyorsvonat, amely Budapest Keleti Pályaudvar és a Szombathely között közlekedik.
A fentiek még csak tervek, papíron ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) rendeli meg a vonatokat. Úgy tudni, a minisztérium apparátusa nem kevesebb, hanem összességében valamivel több (ezen belül egyes vonalakon kevesebb, máshol több) vonattal számol. Az idő mindenesetre kevés, ugyanis péntekig kell dönteni, hiszen a 2016-os menetrend idén december 13-án lép életbe, és egy hónappal korábban ki kell hirdetni.