webfejlesztő szemmel

2013.10.14. 18:05

Ügyfelet, vevőt szerezni honlapról: 3+1 tipp

Hogy juttassuk el a honlaplátogatót minél egyszerűbben a honlapról a telefonos érdeklődésig?

Tapasztalatunk és ügyfeleink szerint az emberek először szívesebben kérdeznek szóban, mint írásban. Egyszerűbb, gyorsabb, interaktív, személyesebb.

Ha szeretnénk a jól felkészített honlapról a telefonálásra rávenni a látogatót, figyelni érdemes néhány apró, ám mégis fontos tényezőre.

Attól most természetesen tekintsünk el, hogy nem minden esetben szeretik a honlapgazdák, hogy telefonon hívják őket. Egy szakembert, lehet éppen megzavar a telefonhívás, amelyet a honlapja alapján indított a leendő ügyfél, ő jobban örül az emailnek. Ettől most tekintsünk el, tegyük fel, hogy azt szeretnénk, amennyiben honlapunk megtetszik a látogatónak, minél egyszerűbben tudjon hívást intézni vállalkozásunk felé:

1. TIPP

A telefonszám minden oldalon nagy betűkkel legyen látható. Nem, nem elég a kapcsolat/elérhetőség menüpontban található kisméretű betű. Nagy betűkkel, minden oldal felső részében.

Jó példa a győri Airtourist utazási iroda honlapja, www.airtourist.hu

Jó példa a győri Airtourist utazási iroda honlapja, www.airtourist.hu

Jó példa a telefonszám felhasználóbarát megjelenítésére a győri Airtourist utazási iroda honlapja, www.airtourist.hu

Szinte kiszúrja a szemet a felső részben a telefonszám és a skype elérhetőség. Nyilvánvaló az üzenet: Ha megtetszik valami az oldalon: Hívjon!

Érdekesség még, hogy ez a telefonszám és skype elérhetőség csak akkor látható az oldalon, ha az iroda nyitva tart. Egyéb esetben emailt várnak az üzemeltetők az oldalon több helyen megtalálható Érdeklődöm gomb segítségével.

Ilyen és hasonló megoldásokhoz hívjon segítségül honlap-készítőt!

2. TIPP

A telefonszám jól olvasható legyen, tagoljuk. A 06301234567 formátum nehezen olvasható. Mennyivel szebb és könnyebben érthető a 06 30 123 45 67 formátum, ugye? Használjuk hát így!

3. TIPP

A mobil eszközökre gondolva figyeljünk a kiírásra. Ha azt szeretnénk, hogy azonnal tárcsázható legyen a telefonszám, írjuk ki helyesen. Vagyis a 30 123 45 67 nem lesz jó, helyette használjuk a 06 30 123 45 67 formátumot. De még szerencsésebb a +36 30 123 45 67

Erre kattintva okostelefonon máris tárcsázható a szám.

+1 TIPP

 Szintén az okostelefon-használókra gondolva ellenőrizzük, hogy jól jelenik-e meg a telefonszám színe. Egyes telefonok böngészőprogramjai hajlamosak önkényesen megváltoztatni a honlapokon megjelenő telefonszámok színét. Egy kék alapon fehérrel írt telefonszámot lehet éppen kékre változtat meg a mobiltelefon böngészőprogramja, ami lehetséges, hogy épp olvashatatlanná teszi.

Ha ezeket a szempontokat figyelembe veszi, máris pozitív képet alakít ki azokban, akik szeretnék tetszetős honlapja alapján telefonon felvenni Önnel a kapcsolatot. Legyen sikeres honlapja Önnek is!

 

További szép napot kívánok!

Fekete Attila
Web-fejlesztő mérnök
Feki Webstudio

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!