2014.07.12. 12:26
Szörnyecskék. Jóétvágyat!
A jóízlés nevében követelem, hogy hagyják abba a gombák, baktériumok, vírusok meg gyomornedvek értelmetlen megszemélyesítését!
Tudom, hogy nem tehetnek rá a plakátra fotórealisztikus képet a lábgombáról, a vírusok meg olyan kicsik és absztraktak hogy megjeleníthetetlenek, de könyörgöm, ha egyszer úgy néznek ki, akkor úgy néznek ki! És nem, nincsek kezük, lábuk, fejük, foguk meg főleg nem! Az, ami a Fogrontó manócskák című mesekönyvben aranyos, egy Domestos vécéillatosító, bocsánat, WC-frissítő plakáton egyenesen gusztustalan. És még bányász sisak is van rajtuk, hát mik ezek a kórokozók, munkások?
Van bányászlámpájuk is, mert a vécének csak a kagylója olyan világos, alatta bizony sötét a csövek rengetege. Biztosan ehhez kell a három szem is, hogy több fényt érzékeljelenek. Mind hímnemű, látszik jól, hiszen bajszosak, kemény meló ez. Nemcsak teljesen céltalanul irreális, de értelmezhetetlen is. Taszító, ezt hatást a plakát elrendezésének zsúfoltsága csak erősíti. Ez az elrendezés kicsit olyan, mintha azért dugtak volna oda a sarokba még egy logót, mert volt ott még egy kis hely... de semmi képszerkesztési hozzáértést nem tükröz.
Az első forgó WC-frissítő. Kit tud még érdekelni ez a licitálás?
Idegesítő, akárcsak az új Activia reklám Shakirával vagy azok a gyógyszerreklámok, amikben tüzes karikákat ugrálnak át a torkodban. Hogy hihetné el bárki, hogy a gyomrod egy buja zöld üvegház, amiben tucatnyi kis Shakira táncol? Egyáltalán - inkább nem ijesztő még az ötlet is, hogy önálló intelligenciák vannak benned meg a vécédben? Az activiások valószínűleg megunták a rajzolt gyomrokat meg a szép női hasakat, és beljebb akartak menni, csak a szervezetet belülről a legtöbb ember gusztustalannak találja, ezért megmutathatatlan. Márpedig szépnek kellett lennie, hogy a vásárló kedvet kapjon a joghurtvásárláshoz. A vécétisztítók, vegyszerek, krémek, gyógyszerek épp ellenkezőleg, riasztóan kell, hogy bemutassák az "ellenséget", hogy a fogyasztó rohanjon a boltba, abban a hitben, hogy most jól megszabadul tőlük. Na jó, valójában mind tudjuk, hogy a reklámok tengeráradatában már csak az a célja a gyártóknak és forgalmazóknak, hogy egy kicsit megkülönböztethessék és megjegyeztethessék a termékeket, hátha akkor kiugrik a többi hasonló közül vásárláskor. Emiatt az állandó licit.
Nem nevetséges ez?