Molnár Tamás (Tomiszka)

2012.11.07. 15:03

Kampánytippek Barack Obamától!

Ahogy 2008-ban, úgy a mostani választásokon is erőteljesen használta Obama az internetes eszközöket. Összegyűjtöttem pár tippet a hazai politikusainknak, hogy a következő magyarországi választásokra ügyesebben tudjanak kampányolni.

1, Egy cél az oldalon

Ha a választások alatt meglátogattuk a www.barackobama.com oldalt, rögtön látszik, hogy a weboldal egy célra van kihegyezve: e-mail adatbázis-építés. Semmi sallang, semmi fölösleges dolog, csak a lényeg. Obama tudja, hogy az e-mail jó eszköz ahhoz, hogy a választóival kapcsolatban maradjon, információkat és gondolatokat közöljön. Az oldal tudatos kialakítása révén pedig a lehető legnagyobb feliratkozási arányt éri el. „ARE YOU IN?” (Benne vagy?) kérdéssel, piros gombbal, rajta a felirat „I’M IN!” (Benne vagyok!) ösztönzi a látogatót az e-mail címének és az irányítószámának megadására.

2, Split tesztelés

A feliratkozó box kialakításánál Obama több verziót is kipróbált. Nem akarta ő maga eldönteni, hogy melyik a legjobb verzió, hanem rábízta a látogatókra. Amelyik a legmagasabb konverziós arányt (feliratkozás aránya) érte el, azt hagyták meg a végső harcra.

3, Köszönjük oldal

Amint megadta e-mail címét és irányítószámát, átdobja Önt a „Köszönjük, hogy feliratkozott” oldalra. A kezdőlap után ez a második legfontosabb oldal, amit nem is lehetne jobban kihasználni, mint adománygyűjtésre.
 
Obama az űrlapot nézi, annak is a tetejét. Nem véletlenül. Továbbá egy fontos üzenet a kép alatt, amit a látogatók nagyrésze biztos elolvas.
Az űrlap rövid és célratörő, semmi felesleges kérdés. A látogató pár személyes adatán kívül kiválaszthatja az adomány mértékét és gyorsan fizethet bankkártyájával.

4, E-mail marketing

A feliratkozóknak rendszeresen küld világos rövid üzeneteket e-mailben, amelyek cselekvésfelszólítással érnek véget: Adományozz most! Ezekkel az üzenetekkel tovább erősíti a bizalmat.

5, Blogolás

Obama aktuális gondolatairól, napi vagy heti történésekről ír. Nem csak hosszabb cikkek formájában, hanem rövid twitter üzenetekben és videókban is. Ezek mind egy helyen összegyűjtve jelennek meg, kialakítva egy mindig aktuális és érdekes blog képét.
A blogoldal tetején és jobb oldalán a legfontosabb funkciógombok jelennek meg. „Adományozz most!”, „Csatlakozz hozzánk!”, „Ajánld ismerősödnek”, továbbá közösségi (Facebook, Twitter,) megosztó-gombok.

6, Közösségi média integráció

Míg 2008-ban még vagy 16 közösségi platformon volt jelen, ez mára leszűkült kettőre. Facebook és Twitter az a két oldal, amit még használ (jól mutatja a piaci részesedést is). Természetesen a videókhoz a Youtube-ot, a képekhez pedig a Flick-t is használja.
A Blognál tartalmakat, cikkeket lehet megosztani erre a két közösségi platformra. Facebook alkalmazás segítségével virtuálisan szavazni is lehet Obamára, amely megjelenik a szavazó hírfolyamában, így generálva további támogatókat.

7, Szegmentált piac

Obama a nagy nemzeti üzenet mellett minden államnak saját üzenetet is megfogalmazott. Az oldalon és az e-mailekben (irányítószámok segítségével) szegmentálni tudja a látogatókat, akik így sokkal személyesebb információkat kaphatnak Obamával és a kampányával kapcsolatban.

8, Facebook kommunikáció

A Facebook segítségével lehetséges a kétoldalú kommunikáció a „rajongókkal”. Fontos cél, hogy az elnök a vezetői elkötelezettségét bizonyítsa üzeneteivel és állapotfrissítéseivel. Soha nem kér adományt és támogatást, csak gondolatokat és véleményeket oszt meg szöveges, képes és videós formában egyaránt.

9, Mobilbarát weboldal

Okostelefonok elterjedésével már nem elég csak asztali PC-re készíteni egy honlapot. Egy politikus weboldalának mobil eszközről is ugyanazt a felhasználói élményt kell elérnie. Kényelmesen és egyszerűen tudja mobilról is kitölteni a hírlevél-feliratkozást, vagy az adományozós űrlapot, nem beszélve az oldalon történő navigációról és a blog olvasásáról is. Obamának már most fontos volt a mobileszközre történt weboldal-optimalizálás, ami két év múlva már nálunk is kihagyhatatlan lesz!

Forrás: http://www.webprofits.com.au (Alex Cleanthous)

Molnár Tamás

 

honlapkészítés és webáruház készítés

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!