Közlekedés

2024.09.03. 08:54

Vita a Csorna–Pápa vasútvonal lassító jeleiről - A MÁV szerint rémhírterjesztés a civilek a szakértői anyaga

Kamu lassújelek lassítják a közlekedést Pápa–Csorna között, állítja a Magyar Közlekedési Klub civil szervezet. A vasúttársaság határozottan cáfol, rémhírterjesztésről és hitelrontásról beszél.

Gyurina Zsolt

A Pápa–Csorna vasútvonal ideiglenes sebességkorlátozásainak 87 százaléka indokolatlan, állítja egy civil szervezet. 

Forrás: Pápa-Csorna vasútvonal / Facebook

A Pápa–Csorna vasútvonalon az elrendelt sebességkorlátozásoknak nincs alapja – ezzel az állítással kereste meg szerkesztőségünket a Magyar Közlekedési Klub. Mint írták, 2019-ben és 2022-ben tömeges sebességkorlátozásokat vezettek be, amelyek először 13, majd további 12 perccel növelték meg a két város közti eljutási időt.

Az 50 százalékos menetidő-növekedés 28 km/órára csökkentette az átlagsebességet, amely 2024-ben vállalhatatlan – hangsúlyozza a szervezet. 

Civilek: szabotázs 

Az általuk elrendelt igazságügyi szakértői vizsgálat alapján állítják, úgynevezett kamu lassújelek lassítják a közlekedést. Jelenleg a vasútvonal 80 százalékán van érvényben állandó vagy ideiglenes sebességkorlátozás, melyek mintegy 87 százaléka vagy teljesen indokolatlan, vagy durván eltúlzott. Pályás ismeret nélkül is teljesen nyilvánvaló a szabotázs ténye, de ezen túlmenően is világos, konkrét bizonyítékok szólnak a MÁV ellen – fogalmaztak közleményükben. 

MÁV: alkalmatlan a tételes cáfolatra 

A vád kapcsán megkerestük a vasúttársaságot. A MÁV Zrt. és pályafenntartásért felelős szervezeti egysége a Kisalföldnek küldött válaszában közölte: a lehető leghatározottabban cáfolják és visszautasítják a szakértői anyagként hivatkozott írás megállapításait. Szerintük az anyag helyenként méltatlan, máshol alkalmatlan a tételes cáfolatra, annak szerzője hiányos ismeretekkel, gyakran az alapvető szakmai fogalmakat is keverve vagy helytelenül alkalmazva, számos belső ellentmondástól terhelten, elégtelen vagy érthetetlen levezetések során jut szenzációsnak szánt, de alapvetően hamis megállapításokra. Közölték, hogy van tere a vitának, sőt, a kritikának, bírálatnak is, de nincs és nem lehet tere az olyan szakmainak láttatott, ezért az utasokat megtéveszteni képes rémhírterjesztésnek és hitelrontásnak, amilyenre az iromány példát szolgáltat. 

Az utasok biztonságáért 

A MÁV azt írta: az anyag állításaival, sugallataival szemben a valóság az, hogy minden hazai vasútvonalon a lassújelek, vagyis a sebességkorlátozások megelőzése vagy felszámolása, megszüntetése érdekében dolgoznak. A menetrendszerűség minden lehetőség szerinti megvédésének, az eljutási idők rövidítésének csak egyetlen korlátja lehet: az utasok biztonsága. Ha Magyarországon valahol ideiglenes vagy állandó sebességkorlátozás bevezetésére van szükség, annak mindig nemzetközi sztenderdeken alapuló, alátámasztott, nyomós oka van. „A szakértőinek álcázott rágalmazó anyag szerzője még akkor sem rendelkezhet azokkal az információkkal, ha állításának megfelelően valóban részlegesen vagy teljesen bejárta a kérdéses vonalszakaszt. Erre ugyanis csak megfelelő jogosultságok és engedélyek, képzettség és képesítés birtokában lett volna jogosult – közölték. – Ilyen engedélyt azonban a vasúttársaság nem adott ki, így az önjelölt szakértő által publikált következtetések vagy eleve hamisak, hiszen az alapjukul szolgáló »vizsgálat« meg sem történt, vagy azért tévesek, mert valódi hozzáférés nélkül, csupán részinformációkra alapozva születtek meg” – szögezte le a MÁV.
 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában