2024.09.05. 11:00
A teljes körű felújítás jelentené a megoldást Mosonmagyaróváron
A témában a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályához fordultunk. Hangsúlyozták: Mosonmagyaróvár–Hegyeshalom–Bezenye–Mosonmagyaróvár között a kerékpárutak vegyesen vannak önkormányzati és állami kezelésben (belterületi szakaszok nem részei az országos hálózatnak), tehát nem minden szakasz tartozik a társaság üzemeltetésébe.
Fotó: Shutterstock
Kedvelt útvonalunk férjemmel Mosonmagyaróvár–Hegyeshalom–Bezenye–Mosonmagyaróvár, természetesen a bicikliúton. Az aszfalt minősége is kifogásolható, a fák gyökere kiemelkedéseket, repedéseket eredményezett, de a legnagyobb probléma az útra behajló tüskés akác-, vadrózsa-, kökényágakkal van, amelyek elfoglalják az egyik sávot fej- és szemmagasságban. Balesetveszélyes nagyon, főleg Levél területén és az M15-ös kihajtó előtt. Hol a megoldás kulcsa? – érdeklődött olvasónk.
A mosonmagyaróvári mérnökségünkhöz tartozó részeken a fenntartási feladatok között végeztünk a nyár folyamán űrszelvénytisztítási feladatokat is. A minden évben előre meghatározott központi költségvetési forrásainkból az üzemeltetési és fenntartási feladatokat végezhetjük el ezen a szakaszon is, figyelembe véve az anyagi lehetőségeket. Ez alapvetően az előírások szerinti növényzetgondozási és lokális burkolatjavítási munkákat jelenti. Cégünk még 2018-ban vett át az önkormányzatoktól országosan mintegy 1000 kilométernyi kerékpárutat. Így az addig elkészült szakaszokat nem cégünk építtette és tartotta karban. Pont ez volt az átadás lényege is, hogy egységesen lehessen a külterületi szakaszokat üzemeltetni országszerte.
A válaszban kitérnek arra is, hogy a kérdéses kerékpárútszakasz állami részein is vannak olyan helyszínek, ahol az alaptevékenységen felüli, átfogó, teljes körű felújítás jelenthetne megnyugtató megoldást. Ugyanakkor az idei évre vonatkozó útfelújítási projektek között már nem szerepelnek kerékpárúti szakaszok. A felújítási és fejlesztési beruházásokat csak külön elrendelés és az ahhoz szükséges állami vagy európai uniós célzott támogatási források biztosítása esetén végeztethetik el külső szakvállalkozások bevonásával.
A jövő évi projektlistákról és az esetleges támogatásról egyelőre nem rendelkeznek információkkal.
Hozzátették: a jövő évi projektlistákon való szereplésről és esetleges támogatásról egyelőre nem rendelkeznek információkkal. Ettől függetlenül folyamatosan keresik a lehetőségeket, hogy további forrásokat bevonhassanak az üzemeltetési munkákon felüli beavatkozásokba ennél a kerékpárútnál is. Addig is a rendelkezésükre álló eszközökkel és anyagi keretből a karbantartási munkákat továbbra is ütemezetten végzik, hogy a biztonságos közlekedési feltételeket megteremthessék valamennyi közlekedő számára.
A Magyar Közút 1000 kilométer kerékpárutat vett át 2018-ban az önkormányzatoktól az egységes üzemeltetés érdekében.