Szakmai elismerés

2024.06.19. 10:50

Bonis Bona díjban részesült a Soproni Egyetem címzetes tanára

Rangos díjjal ismerték el a tehetségekért végzett munkát. Dr. habil. Bodnár Gabriella a „Bonis Bona - A Nemzet Tehetségeiért, Kiváló tehetségsegítő” díjban részesült.

Varga Henrietta

A Kulturális és Innovációs Minisztérium a Bonis Bona a Nemzet Tehetségeiért díjat azon pedagógusoknak, felsőoktatási szakembereknek adományozza minden évben, akik legalább öt tanévre visszamenőleg folyamatos, kiemelkedő tehetséggondozó munkát végeztek és a legtöbbet tették a tehetséges diákokért.

Bonis Bona
Bonis Bona - A Nemzet Tehetségeiért” szakmai díjat több évtizedes, elhivatott tehetséggondozó munkájáért vehette át Dr. Bodnár Gabriella Fotó: Máthé Daniella


Bonis Bona díj az egyetemi tehetséggondozás mesterének

Dr. Bodnár Gabriella több évtizede tanít, 35 éve megalapította a Magyar Tehetséggondozó Társaság Felsőoktatási Szekcióját. Számára a felsőoktatás tehetséggondozása egy komplex tevékenység, ahol a tudományos diákköri munkán túl, a szakkollégiumi és doktori tevékenységre is hangsúlyt kell fektetni. Oktatói munkája mellett létrehozta a Soproni Egyetem Benedek Elek Karának Don Bosco Szakkollégiumát és az intézménynek számos olyan pályázatot nyert, ahol a tehetséggondozás került fókuszba. Fontos feladatának tekinti az egyetem tudományos tevékenységének, fiatal oktatóinak, PhD-hallgatóinak, munkatársainak segítését, szakmai munkájuk mentorálását, de több tudományos társaság aktív tagja a mai napig.

Nagyon örülök és büszke vagyok arra, hogy eddigi munkámat ezzel a díjjal jutalmazták. Azt gondolom, hogy ez nem csak nekem, hanem oktató kollégáimnak az elismerése is, akik a tehetségek megtalálásban, azonosításában, fejlesztésében eredményes munkát végeztek. Amit én tettem és teszek nem azért csinálom, hogy kitüntetést kapjak érte, hanem azért, hogy azok az emberek, akikkel együtt dolgozom, elérjék azokat a célokat, eredményeket, amelyekhez hozzá tudtam segíteni őket

 - mondta.

A felsőoktatásban a tehetségek felfedezése másképp zajlik, mint egy köznevelési intézményben, azonban itt is folyamatosan oda kell figyelni azokra a fiatal oktatókra, és hallgatókra, akik igazi tehetségígéretek. Fontos a személyiségformálás, a szakmához igazítás, vagy a szakmai identitás fejlesztése. 

Vannak olyan tehetségek, akik nem feltétlenül az általános iskolában vagy középiskolában tűnnek ki társaik közül, és mutatják meg képességeiket. Lehet, hogy pont egy felsőoktatási intézménybe való bekerülés teszi lehetővé, hogy az ő csodálatos képességét megmutassa. Ez nem biztos, hogy a tanulmányi eredményben mutatkozik meg, hiszen lehet kimagasló akár a kreativitása is, a lényeg, hogy más, mint a többieké. Lehet, egy ötlet, egy gondolkodás vagy gondolati vezetés, olyan, ami figyelemfelkeltő az oktatónak. Ezért fontos, hogy ezt a tehetséget a mentor vagy az oktató észrevegye

 - hangsúlyozta. 

- Az a módszer, amivel idáig jutottunk a folyamatos követés, menedzselés, valamint a folyamatos motiváció fenntartásának módszere. Nem csak a teljesítmény és a versengés a lényege, hanem az, hogy mindenki jól érezze magát a bőrében és a saját személyiségével találja meg helyét a szakmai életben - zárta a beszélgetést.
 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában