2024.01.31. 14:24
A digitális pedagógia a jövő - A soproni Széchenyi-iskola diákjai megmutatták, hogyan kell korszerűen tanulni - fotók
A soproni Széchenyi István Gimnázium nagy hangsúlyt fektet a digitális eszközökkel támogatott tudásátadásra, ezért január 29 és február 2 között a 9-10-11. évfolyamon tantárgyakon átívelő projekthetet szerveznek az iskolában.
A jövő iskolája volt a kilencedikesek által kidolgozott téma, látványtervekkel is készültek a diákok. Fotó: Szalay Károly
- Idén már negyedik alkalommal indítottuk el digitális pedagógiai osztályunkat, amelyben a tanulók érintőképernyős, digitális tollal ellátott laptopokon tanulhatnak, kihasználva az okostankönyvek, digitalizált taneszközök által nyújtott lehetőségeket.
Célunk, hogy az ezen osztályokban folyó szakmai munka módszereit kiterjesszük a többi osztályra is, ezért is rendeztük meg a projekthetet. A héten tanulóink szabad időbeosztásban, projektmódszerrel, önállóan dolgoznak egy saját maguk által választott, őket érdeklő, aktuális és komplex problémán. Szeretnénk, ha a saját tapasztalataik alapján ismernék meg az iskolánkban folyó digitális pedagógiai munkát, azt a modellt, amely az állami iskolák közül elsőként a Széchenyiben indulhatott el- osztotta meg lapunkkal Egész Tamás, az iskola oktatási igazgatóhelyettese.
A soproni Széchenyi-iskola diákjai megmutatták, hogyan kell korszerűen tanulni - fotók: Szalay Károly
- Sokat gondolkodunk azon, hogy valójában mitől jó egy iskola. A XXI. századi kihívásoknak mindenképpen meg kell felelnie és a gyerekeknek is olyan képességeket kell adnunk, ami majd a későbbiekben alkalmassá teszi őket a munkaerőpiacon - vette át a szót Barta Róbert, a digitális pedagógiai módszertan munkaközösségnek vezetője.
- Fontos, hogy a gyerekek együttműködőek, kreatívak legyenek, tudjanak előadni, ki merjenek állni és esetlegesen elmondani a véleményüket, vagy megvédeni saját gondolataikat. A digitális pedagógiáé a jövő, az ehhez szükséges képességek fejlesztésében pedig kiemelt szerepe van az iskolának - zárta a beszélgetést.