2023.10.07. 13:07
Digitális alkotóműhelyt alakítottak ki a győri Mobilisben
Ahogyan azt a Széchenyi István Egyetem közölte az MTI-vel: az élményközpont fenntartója, a Mobilis Közhasznú Nonprofit Kft. a szlovákiai Slovakia Ring versenypályát üzemeltető szervezettel pályázott az Európai Regionális Fejlesztési Alap határon átnyúló programjában a mobilitással kapcsolatos interaktív kiállítóhelyek bővítésére.
Fotó a Gamer Zone átadóról.
Forrás: Mobilis
A Mobilis Interaktív Élményközpont 394 242 euró (152 millió 832 ezer forint) támogatást kapott a projektre. A Mobilis az önerővel és a tízszázalékos hazai társfinanszírozással kiegészítve 464 170 euróból (179 millió 940 ezer forint) alakította ki tavaly a Mobileum elnevezésű digitális alkotóműhelyt, valamint a Gamer Zone-t.
A közlemény idézi Keszthelyi Bernadettet, a Mobilis Interaktív Élményközpont ügyvezetőjét, aki elmondta: a Mobileumban digitális és hagyományos eszközök és technológiák állnak rendelkezésre, így vezetett foglalkozásokon önállóan alkothatnak a tanulók, látogatók, iskolai csoportok.
A műhelyben megtalálható a mikroelektronika, a 3D nyomtatás, a lézervágás, a digitális varrás és hímzés, valamint a robotika is - ismertette, hozzátéve, hogy az új alkotótér egyben kapocs a felsőoktatás, a közoktatás és az ipari szereplők között.
Németh Zoltán, a Győr-Moson-Sopron vármegyei önkormányzat elnöke arról beszélt a közlemény szerint, hogy az eszközök segítségével a tudás izgalmas és élményszerű módon adható át a gyerekeknek. Dogossy Gábor, a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja pedig azt emelte ki, hogy a Mobilis és az egyetem kapcsolatát a projekt még szorosabbra fűzte. A digitális alkotóműhely ugyanis lehetőséget ad a hallgatóknak arra, hogy a hagyományos technikák és a legmodernebb digitális technológiák ötvözésével készíthessék el projektmunkáikat.
A beruházás részeként az élményközpontban kialakított Gamer Zone-ban két professzionális, de amatőr sportolók, látogatók számára is használható versenyautó-szimulátort, valamint VR- (virtuális valóság) eszközöket adtak át.