2020.08.06. 07:55
Mutatjuk a győri utat, ahol a legnehezebb a közlekedés jelenleg a nyári munkák miatt – fotók, térkép
Az idei iskolai szünet idején az útmunkák hangsúlyos területe a 82-es főút győri része. Az útépítők két külön szakaszra vonultak fel. Torlódásokra kell készülnünk nyár végéig, mindkét helyszínen figyeljünk a munkások épségére!
2020.08.03. Szent Imre út, építkezés, felújítás, kerékpár út építés, Fotó: Csapó Balázs Kisalföld
Forrás: Csapó Balázs
Fotó: CSAPO BALAZS
A nehézségek ellenére jól járunk majd
Két különböző forrásból, két projekt keretein belül történnek a korszerűsítések. Jelenleg a Magyar utca és a Szent Imre út körforgalmától a Vasvári Pál úti kereszteződésig dolgoznak komoly erőkkel az útépítők. Hétfő reggel nem sokkal 8 óra után több brigádot, tucatnyi teherautót láttunk az Erzsébet liget mellett. A 280 m-es szakasz „nagygenerálon” esik át TOP-os (Területi Operatív Program) uniós támogatásból.
A szeptemberi tanévkezdetre célegyenesbe érhet a fejlesztés, de várhatóan nem lesz teljesen kész. A Volánbusz utasoknak szánt helyszíni tájékoztatása szerint szeptember közepéig lesz szükség a buszmegállók ideiglenes áthelyezésére. Minden nehézség ellenére jól járunk majd. A Szent Imre út fontos ütőér Győr közlekedésében, mostanáig négy évtizedes aszfalton jártunk itt. Ez látszott is, az aszfalt mind több ponton „gyűrődött fel”.
Bringával Pannonhalmára jövőre
Tavasz óta közel 18 kilométeren építik a Győrt Pannonhalmával összekötő kerékpárutat. Az 1,8 milliárd forintos bringaút a győri Szauter utcai körforgalomtól indul, s elmegy a kismegyeri átjáróig. A Napóleon serege ellen vívott csatának mementót állító emlékmű mellett folytatódik majd az út és a bal oldalon halad az autópálya-feljárónál is.
„A 82-es főút mentén épülő kerékpárút Győrt érintő kivitelezési munkái az ütemezések szerint haladnak. A Szauter Ferenc utcai körforgalomtól a Balogh Ádám utcai kereszteződésig tartó szakaszon 2021 tavaszán kezdődnek a munkák” – közölte Hideg András, a beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója. A 82-es főút győri szakaszán jelenleg sóderral „ágyaznak” meg a bringaútnak. A szakemberek itt sincsenek könnyű helyzetben: a családi házak, üzletek szomszédságában alapozzák az utat. „Idén 60–70 százalékos műszaki készültség várható az új úton. A Győr és Nyúl közötti szakaszon állunk a legjobban a munkával” – tudtuk meg Hideg Andrástól.
Egyszerre zajlik útfejlesztés és kerékpárút-építés a 82-esen
Ha lezárják, bedugul
Aki sűrűn jár a 82-es kismegyeri és szabadhegyi szakaszán, ismeri a torlódásokat reggel 7.30 és délután 4 óra körül. A helyzet főleg iskolaidőben okoz fejfájást a sofőröknek. A főút akkor dugul be, ha lezárják a Szent Imre úti sorompót. Ilyenkor előfordul, hogy a Szauter utcai és Nádorvárosi köztemetőnél lévő körforgalomban vesztegelnek az autósok.
A 82-es szabadhegyi szakaszán táblák jelzik: több mint tíz cég talált otthonra a főút mellett. Elnézve a vállalkozások volumenét, kisebb ipari parkról beszélhetünk. A növekvő forgalom miatt 11 éve, 2009-ben kötött szerződést a győri önkormányzat a NIF-fel a 82-es elkerülőjéről. Noha állami útról van szó, az önkormányzat vállalta anno, hogy közreműködik az új bevezető szakasz előkészítésében és finanszírozta 20 millió forinttal a terveket.
Megbízás nélkül
„A 82-es főút új győri kétszer kétsávos bevezető szakasza közel 4 kilométeres nyomvonalának meghatározása 2013-ban megtörtént. Az engedélyezési tervek elkészültek, a beruházás építési engedéllyel rendelkezik. A projekt előkészítésére, kivitelezésére a NIF egyelőre nem kapott megbízást” – mondta Hideg András.
A tehermentesítő út keresztezné a Pándzsa-patakot, a Győr–Pápa vasútvonal felett csatlakozna a 83-as számú főút és 821-es számú út (Gerence utca) csomópontjába. Itt jelzőlámpás turbókörforgalomra is szükség lenne. Reméljük, hamarosan „leporolják” a kész terveket.