Történelmi emlékhely

7 órája

Nemzeti örökségünk nyomában Sopronban

A Nemzeti Emlékezetpedagógiai Program országos rendezvénysorozatának első állomása volt Sopron hétfőn. Az országos programsorozat fókuszában a nemzeti emlékezet és az örökségünkhöz való kapcsolódás áll, célja a fiatalok magyarságtudatának, nemzeti identitásának erősítése. 

Varga Henrietta

Az ország 64 történelmi emlékhelye mellett 21 nemzeti emlékhely is működik, amely szerepet játszik az emlékezetpolitika területén. Ezek az intézmények arra törekszenek, hogy a történelmi emlékezés és a közösségi tudat megerősítésén keresztül járuljanak hozzá a fiatalok neveléséhez. Kiemelten fontos az iskolákkal való együttműködés, hiszen a 12 és 18 év közötti diákoknak egyfajta kaput nyithat a történelem, a múlt és a jövő közötti összefüggések megértéséhez.

nemzeti
Nemzeti Emlékezetpedagógiai Program indult, melynek első állomása Sopron Fotó: Szalay Károly

Nemzeti örökségünk nyomában

A Soproni Tűztorony nem csupán egy impozáns építészeti emlék, hanem Magyarország történelmének egyik kiemelkedő helyszíne és Sopron ikonikus szimbóluma is. Az országban található 64 történelmi emlékhely egyike, amely különleges jelentőséggel bír, nemcsak helyi, hanem nemzeti szinten is. A Tűztoronyban is elérhetőek a múzeumpedagógiai programok, amelyek segítik a diákokat abban, hogy elmélyítsék tudásukat és nemzeti identitásukat

 - osztotta meg lapunkkal Móczár Gábor, a NÖRI főigazgatója. 

nemzeti
A múzeumpedagógiai programok segítik a diákokat nemzeti identitásuk elmélyítésében - mondta Móczár Gábor, a NÖRI főigazgatója Fotó: Szalay Károly

Ezek a foglalkozások nemcsak száraz tananyagot közvetítenek, hanem élményszerűen vonják be a gyerekeket a történelem világába, a kreatív foglalkozásoknak köszönhetően pedig ösztönzik a tanulókat arra, hogy aktívan vegyenek részt a történelmi ismeretek elsajátításában. Ilyen feladatok például a nyomkeresés, a keresztrejtvény-készítés, a dámajáték vagy a korabeli mimikai kifejezések elsajátítása. A foglalkozások a közösségi média és a digitális technológiák bevonásával együtt pedig új dimenziót nyitnak a történelem oktatásában. Az élménypedagógia révén a történelem nem csupán egy tantárgy, hanem élő kapcsolat lesz a múlt és a jelen között, amely formálja a nemzeti identitást és erősíti a hazaszeretetet

 - fűzte hozzá.

A Nemzeti Emlékezetpedagógiai Program megnyitóját követően a Széchenyi gimnázium diákjainak múzeumpedagógiai bemutató órát is rendeztek, ahol a diákok játszva ismerkedhettek Sopron történelmével. Sipőcz Dóra a gimnázium 11.-es tanulója is részt vett a bemutató órán. Kérdésünkre elmondta, hogy elsősorban a Soproni Népszavazásról és az 1989-es páneurópai piknikről volt szó. 

- A tanárnő igyekezett minél több új ismerettel ellátni bennünket, bár soproniként már sokat tudtunk ezekről az eseményekről. Úgy érzem, hasznos és értékes információkkal gazdagodtunk, mind a felkészítés, mind az óra során, ami nemcsak a tudásunkat bővítette, hanem össze is kovácsolta az osztályt.

nemzeti
A bemutató órán a diákok játszva ismerkedhettek Sopron történelmével Fotó: Szalay Károly

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában