2019.09.12. 09:27
Nagy a hiány kapitányokból és matrózokból Magyarországon
A cégek sokszor nyugdíjasokat hívnak vissza, mert a nyugati országok egyszerűen elhalásszák a szakembereket.
Nagy a hiány hajóskapitányokból Magyarországon, és kevés a matróz is, a cégek sokszor nyugdíjasokat hívnak vissza dolgozni – írta a Világgazdaság.
A lap érdeklődésére Horváth Imre, a Személyhajósok Szövetségének főtitkára közölte, hogy
a megfelelő szaktudású hajóvezetőket többszörös fizetéssel csábítják át nyugati vizekre.
„Míg Magyarországon átlagosan havi 350-500 ezer forintot keres egy tapasztalt kapitány, addig nyugati államokban legalább 4000 eurót (mintegy 1,3 millió forintot). Ezért több száz magyar szakember dolgozik a Rajnán és a nagyobb francia folyókon, miközben Magyarországon csupán három-négyszázan teljesítenek szolgálatot. Sok fiatalt az riaszt el a pályától, hogy a munka gyakori távolléttel jár” – mondta.
Bencsik Attila, a Magyar Hajózási Országos Szövetség alelnöke nagyrészt egyetértett a fentiekkel. Kiemelte, hogy mivel
a magyarországi hajósképzés rendkívül magas színvonalú, nem meglepő, hogy keresettek a magyar szakemberek.
„Évente harminc-negyven jelentkező akad magyarországi képzésre, közülük húsz-huszonöten szerzik meg a hajóvezetői végzettséget” – közölte.