2018.01.23. 12:06
A világon először a Bugatti 3D nyomtatással készített egy féknyerget
A francia luxmusmárka fejlesztői ráadásul abban is az elsők, hogy titánra cserélték az alumíniumot az alkatrészben.
Ez világon a legnagyobb működő elem amit a Bugatti a hamburgi Laser Zentrum Norddal közösen megalkotott.
A Bugatti arról is beszámolt, hogy a gyártáshoz használt titánötvözetet, a Ti6AI4V-t főként az űrkutatásban használják, például erősen igénybevett alvázra és szárnyelemekre, repülőgépekre és rakétamotorokra.
Az anyag sokkal jobb teljesítményt nyújt, mint az alumínium. Például a szakítószilárdsága 1250 N/mm2. Ez azt jelenti, hogy az alkatrész minden négyzetmillimétere egy kicsit több mint 125 kg erőt bír, anélkül, hogy az anyag szakadna.
Az ötvözetnek köszönhetően a fékbetét súlya is csökkent.
Az új, 41 cm hosszú, 21 cm széles és 13,6 cm magas fékbetétek súlya csak 2,9 kg.
A jelenleg használt, 4,9 kg súlyú alumíniumötvözettel összehasonlítva a Bugatti 40 százalékkal csökkentheti a féknyereg súlyát.